OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår nya lokalförsörjningsavdelning? Vår målsättning är att ligga i nationell framkant i att tillhandahålla ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler för kommunal verksamhet, alltid med medborgarna i fokus! Följ med på vår resa!
Om tjänsten
Vi söker nu avtalsstrateger till Avtalsenheten på Lokalförsörjningsavdelningen. Uppdraget innebär att arbeta med strategisk avtalsplanering för kommunens avtal och avtalsgranskning. Du ger strategiskt stöd till chefer inom ditt sakområde. Du arbetar även med ekonomiska uppföljningar utifrån nyckeltal och driver arbetet kring uppföljning av dessa med målsättningen att säkerställa användningen av skattemedel på bästa sätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• arbeta med kommunens hyresavtal utifrån ett helhetsperspektiv
• ansvara för avtalsgranskning, uppföljning och levande avtal
• ansvara för avtalsbevakning och uppsägningar
• arbeta med strategisk avtalsplanering för kommunens avtal så som gränsdragningslistor, hyresavtal, projektavtal och nyttjanderättsavtal
• arbeta med juridisk rådgivning i lokalanskaffningsprocessen
• driva omförhandlingar och ansvar för den årliga hyresgästförhandlingen
• omvärldsbevaka och vidareutveckla samarbeten och arbetsprocesser med fastighetsägare och övriga samverkanspartners
Kompetenskrav
• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom juridik eller annan inriktning som är likvärdig
• god kunskap i Office 365
I rollen som avtalsstrateg är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändringar i omgivningen. Du tar egna initiativ och är självgående i ditt arbete, och du kan även hantera, analysera och lösa komplexa frågor och problem. I din roll har du ett strategiskt tänk där du både kan se saker i ett brett och långsiktigt perspektiv. Vidare är du utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med både kollegor och externa samarbetspartners. Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete med hyresavtal eller entreprenadjuridik
• erfarenhet av juridiska förhandlingar
• erfarenhet från juridiskt arbete med bostadsrätter och hyresrättsföreningar
• erfarenhet från arbete med lokalförsörjning/fastigheter
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67