OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Här landar du i ett team med fyra kollegor som tillsammans ansvarar för beståndet av byggnader och anläggningar ute i SL:s kollektivtrafikmiljöer. Det handlar bland annat om depåer, uppställningsplatser, terminaler, hållplatser, paus- och rastlokaler och infartsparkeringar. I rollen ser du till att affärerna löper enligt avtal genom att följa upp servicenivåer och leveranser samt göra nödvändiga justeringar när det behövs.
Du får bland annat jobba med:
- Ansvara för att byggnaderna uppfyller lagkrav och regler
- Ansvara för att byggnadernas funktioner vidmakthålls
- Hantera hyresgästerna, till exempel trafikentreprenörer och enskilda näringsidkare
- Ansvara för uppföljning av drift, skötsel, tillsyn och underhåll
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:
- SL Access-kort
- Löneväxling till pensionen
- Flextid
- Goda möjligheter till kompetensutveckling
- Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Vad vi söker efter
För att trivas i rollen är du kommunikativ och du har förmåga att skapa långsiktiga relationer och en förtroendefull dialog. Du har en bakgrund i fastighetsbranschen och goda kunskaper i AFF-regelverket.
Vidare har du:
- Goda kunskaper i teknikbehov för lokaler med industri/verkstadsverksamhet
- Erfarenhet av förvaltning av komplexa avtal/affärer
- Vana av att leda/medverka i förhandlingar
- God kunskap i svenska språket i både tal och skrift samt god kunskap i engelska språket
Det är ett extra plus i kanten om du har branschkännedom och kunskap vad avser trafikavtal och kunskap i hyreslagstiftningen kring industriverksamhet.
Startdatum enligt överenskommelse.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Rosén, tfn 08-686 32 67. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Ulrika Falk, tfn 08-686 3368. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2020-03-05. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Nyckelord: avtal, avtalsuppföljning, leverans, uppföljning, avtalsuppföljare, kvalitet, affär
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674