Avtalsutvecklare

Avtalsutvecklare

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.

Vill du växa med oss?



ARBETSUPPGIFTER
Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är placerad i ekonomistaben som är en av tre staber inom förvaltningen. Ekonomistaben ansvarar för förvaltningens ekonomiprocesser, upphandling-/avtalsfrågor, lokalfrågor samt även tillstånd gällande alkohol och tobak.

Du kommer att vara förvaltningens expert gällande avtalsuppföljning, avtalsförvaltning samt avtalsutveckling. Detta innebär att du bland annat kommer att arbeta med styrningen av förvaltningens inköp samt vara behjälplig vid tecknandet av olika former av avtal.

Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att hålla samman upphandlingar och ta fram förfrågningsunderlag gällande främst de delar av socialförvaltningens verksamhet som utförs av externa entreprenörer via LoU eller Lov. Du är en viktig samarbetspartner i kontakten med våra utförare samt i uppföljningen av de upphandlade verksamheterna.

I tjänsten kan andra arbetsuppgifter än de beskrivna ovan förekomma, såsom utredningar och yttranden till kommunens politiker.

Du kommer även att arbeta tillsammans med förvaltningens upphandlingsstrateg kring utvecklingen av processerna kopplade till inköp och upphandling.

Arbetet som avtalsutvecklare är att arbeta för en god kvalité i verksamheten vilket innebär att arbeta strategiskt med planering, utveckling, omvärldsbevakning samt uppföljning och utvärdering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• har akademisk utbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller liknande
• har erfarenhet av socialtjänst, god allmän kunskap inom det sociala området
• har god kunskap i gällande lagar och förordningar

Meriterande är om du har erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning samt arbetat i en politiskt styrd organisation. Du ska känna till lagstiftningen kring LOU(Lag om Offentlig Upphandling) och LOV (Lag om valfrihetssystem).

För att lyckas i rollen är du en person som är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du är samarbetsorienterad och bra på att anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är strukturerad och arbetar i en tydlig process, för oss betyder det att du organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.

Du har en god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Erfarenhet krävs

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024