OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningen och uppdragsavdelningen:
Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning.
All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning, med ca 150 medarbetare och all drift i egen regi är samlad i två utföraravdelningar.
Uppdragsavdelningen utreder behov, fattar beslut och beställer insatser av kommunens egenregi eller av externa utförare och har det ekonomiska ansvaret i förhållande till socialnämnden.
I ansvaret ingår uppföljning på så väl individ som verksamhetsnivå.
I avdelningens uppdrag ingår att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna.
Avdelningen består av åtta enheter inriktade mot olika målgrupper: LSS/psykiatri, äldre, försörjning/arbetsmarknad, missbruk och barn o familj.
Avdelningen har också en gemensam stabsfunktion.
Socialförvaltningen har nu ett pågående arbete i organisation och resursfördelning för att möta framtidens krav och vara än mer hållbar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som avtalsutvecklare är att arbeta för en god kvalité i verksamheten vilket innebär att arbeta strategiskt med planering, utveckling, omvärldsbevakning samt uppföljning och utvärdering.
Dina arbetsuppgifter innebär att du ska vara drivande när det gäller att upprätta förfrågningsunderlag, planera och genomföra olika typer av uppföljningar.
Stort fokus kommer att ligga på granskning, analys, verksamhets- och avtalsutveckling.
Du kommer att arbeta i nära samarbetet med övriga utredare på enheten, chefer och kollegor.
Du kommer vara drivande samt delta i olika samverkansformer med våra utförare.
I tjänsten kan andra arbetsuppgifter än de beskrivna ovan förekomma, så som utredningar och yttranden till kommunens politiker.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* Akademisk utbildning
* Erfarenhet av socialtjänst, god allmän kunskap inom det sociala området
* God kunskap i gällande lagar och förordningar
Meriterande är om du har erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning samt arbetat i en politiskt styrd organisation.
Du ska känna till lagstiftningen kring LOU(Lag om Offentlig Upphandling) och LOV (Lag om valfrihetssystem).
För att lyckas i rollen är du en person som är analytisk och har förmåga att se de små detaljerna, likväl som helheten.
Du är självständig och drivande med ett stort mått av integritet men har en god förmåga att samarbeta med andra.
Du är social och har lätt för att skapa kontakter och goda relationer.
Du är noggrann och strukturerad, har en god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!