OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Axbeautyhouse är en fristående inköpsenhet som ansvarar för att skapa ett kommersiellt skönhetserbjudande åt KICKS och ÅHLÉNS. Axbeautyhouse är en plattform för att långsiktigt utveckla skönhetsaffären inom Axel Johnson koncernen och möjliggör nya satsningar för att möta dagens och morgondagens skönhetskunder. Enheten har ca 80 medarbetare och är placerad på ett kontor vid Klarabergsviadukten i Stockholm City.
Vi söker nu en Buying Administrator till Åhléns Skönhet inköpsteam med fokus på administration!
Du arbetar i huvudsak administrativt med fokus på sortiment, kampanjer och leverantörskontakt. Du får ett stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team.
Ditt ansvar är att stötta inköpsenheten Axbeautyhouse samt säkerställa att sortimentets pris och status stämmer och importera uppgifterna i organisationens olika IT-system. Du hanterar det dagliga administrativa arbetet i inköpsprocessen, samt kommunikation med leverantörer och varuhus kring administration.
Du kommer att tillhöra teamet Buying Administration och arbeta nära våra leverantörer, e-commerce team, inköpare, marknad samt supply- & business planners.
Arbetet innefattar bl.a:
- Administrativt inköpsarbete enligt uppsatta processer och system
- Säkra pris och status för sortiment. Import i relevanta system och dokument
- Hantera kampanjer och rabatter enligt uppsatta processer och system
- Säkra fakturaunderlag och fakturering för leverantörsersättningar
- Korrekturläsningar av produkt- och kampanjinformation
- Intern kommunikation till varuhus och berörda kring sortiment och kampanjer
- Kommunikation med leverantörer i administrativa frågor
- Flexibelt stöd till inköpare
Vi söker dig som:
- Har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, inköp, logistik eller e-handel
- Har goda IT-kunskaper, samt mycket god vana av Microsoft Office 365, framförallt Excel
- Har vana att koordinera och kommunicera information både internt och externt
- Är ansvarstagande med en hög servicenivå
- Är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team
- Har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
- Har goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt
Som person är du engagerad, serviceinriktad och gillar att jobba i team. Din kommunikativa förmåga är god, du är ansvarstagande, tar egna initiativ och har god prioriteringsförmåga under högt tempo. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad med en prestigelös inställning. Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö.
Tjänsten är på heltid.
Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 15 juli.
Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidater.
Vi tror på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se