OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en stor koncern med stora utvecklingsmöjligheter? Då har Azets jobbet för dig. Nu söker de två lönekonsulter för rekrytering med goda kunskaper i Agda eller Hogia.
I din roll som lönekonsult kommer du arbeta med hela löneprocessen, inklusive för- och efterarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära följande:
- Eget ansvar för dina tilldelade kunders löneuppdrag
- Personaladministration
- Pensionshantering
- Utföra kvalitetskontroller
- Löpande kundkontakt
- Konsultation gentemot kund
Som lönekonsult kommer du vara en god företrädare för Azets i allt arbete som utförs och se till att alla mål gällande kvalité uppnås. Vidare kommer du stötta chefer, ledning och medarbetare i frågor kring lön, system, processer, arbetsrätt och kollektivavtal etc. Det läggs stor vikt på att ha löpande kundkontakt och att utföra kvalitetskontroller noggrant och med hög service nivå.
Azets erbjuder dig en trevlig arbetsplats med högt i tak och nära till skratt. Din framtida utveckling är viktig för Azets och de erbjuder sina medarbetare många intressanta utbildningar löpande.
Om företaget
Azets (tidigare Visma Services) är en ledande nordisk leverantör av outsourcingtjänster inom lön, HR och ekonomi. Vi är 2.500 anställda i Norden och har över 20.000 kunder. I Sverige finns vi i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö och har 350 anställda med en omsättning på 350 miljoner kronor.
Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Lönekonsult ser vi gärna att du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom lön. Du har arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller löneadministratör, där du har ansvarat för löneprocessens alla delar. Vidare har du goda kunskaper i att tolka kollektivavtal och omsätta detta till praktisk lönehantering. Goda kunskaper i Agda eller Hogia är önskvärt samt att du talar svenska och engelska obehindrat.
Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som Lönekonsult bör du vara trygg i dig själv och i din kompetens. Du är nyfiken, initiativtagande och ansvarstagande. Social och kommunikativ är andra egenskaper vi värdesätter, då du kommer ha breda kontaktytor internt som externt.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 08-445 43 44 alt. margareta.meek@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson