OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Världens största privatägda optikerföretag söker nu deras nästa stjärna inom sälj! I slutet av februari 2022 omsatte företaget hisnande 47 miljarder SEK. Kanske är administration, koordination och sälj din expertis? Då kan tjänsten som B2B Koordinator vara något för dig. Allra viktigast är dock att du är en ansvarstagande och driven person som har en god struktur i ditt dagliga arbete.
OM TJÄNSTEN
I ett sammansvetsat team om 4 personer kommer du få ta plats i rollen som B2B Koordinator på kontoret i Göteborg där ni arbetar nära produkt- och ekonomiavdelningen men även butikerna. Din huvudsakliga uppgift blir att bevara och skapa goda relationer med kunder. Bland annat kommer du hantera säljadministration, supportera butikerna och kunderna, agera säljsupport, administrera data tillhörande implementering av nytt system och agera på intresseanmälningar och därtill ta nykundsmöten. Rollens huvudfokus är inte försäljning men du kommer att agera på nya säljmöjligheter.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work för att sedan arbeta som konsult ute hos Specsavers. Uppdraget sträcker sig initialt till 30 november, med eventuell möjlighet till förlängning.
Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta på ett väletablerat och världskänt bolag
- En utvecklande och rolig roll med fokus på koordination och administration
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säljadministration - Uppläggning av nya företagskunder, avtalsregistrering, registrering av rekvisitioner, sammanställning av olika rapporter till kunder
* Support till deras butiker och kunder - Svara på samtal/mail från butikerna samt nya och befintliga kunder
* Administration i samband med implementering av nytt system - Uppdatering av data, tillhörande administration planering av utbildning med mera
* Säljsupport - Stötta de befintliga säljarna med allehanda arbetsuppgifter samt support vid planering och utförande av mässor
* Kundvård - Uppföljningsmöten med befintliga kunder
* Agera på och hantera intresseanmälningar - genomföra nykundsmöten
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en kundorienterad roll - framförallt ett stort intresse för försäljning
- Har en administrativ ådra
- Har en avklarad gymnasial examen
- Har god dator- och systemvana
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då arbetet kräver det
Det är meriterande om du har
- Arbetat med B2B-försäljning
- Erfarenhet av offentlig upphandling
- Planerat och genomfört mässor
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ
Det är viktigt att du är både serviceinriktad och kommunikativ och därmed besitter en Can do-attityd. Genomgående är vikten av prestigelöshet, därför ser vi också att du är en teamplayer.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Specsavers är idag världens största privatägda optikerkedja med butiker i elva länder och över 40 000 anställda. Specsavers medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att erbjuda bättre syn och ögonhälsa till över 38 miljoner kunder världen över. På supportkontoret i Göteborg arbetar ett 80-tal medarbetare som stöttar de 118 butikerna i Sverige. Specsavers är utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser via Great Place to Work, läs mer om dem här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231