B2B Kredithandläggare, Back Office till Resurs!

B2B Kredithandläggare, Back Office till Resurs!

Arbetsbeskrivning

Resurs är en modern nischbank som just nu är inne i en stor transformationsresa och vi söker dig med erfarenhet av ekonomi som lockas av att utveckla dina färdigheter i rollen som kredithandläggare. Det är en tjänst för dig som är noggrann, med ett affärsmässigt tänk som har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje företagsklient. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!

OM TJÄNSTEN
Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger de erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för sina kunder. Idag  har de en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 625 anställda i Norden.

Som ny på jobbet kommer du att påbörja din tid på Resurs i ett utbildningsteam med samtliga nyanställda. Du erbjuds en gedigen introduktion och utbildning som ny i rollen. Hos Resurs erbjuds du en varm och vänskaplig atmosfär.

ARBETSUPPGIFTER
Dina viktigaste ansvarsområden är att finnas till för Resurs företagsklienter och hantera deras kundfordringar. Du har ett nära samarbete med kreditavdelningen och kommer att göra lättare analyser, samt förstå flödet mellan företagets transaktioner. Du ser till att förhindra att klientens fakturor ej inkommer innan förfallodatum och tar action vid behov.

Resurs lägger stor vikt vid kundnöjdhet och du kommer med din erfarenhet vara en nyckelperson i detta arbete. Med ditt ekonomiska tänk kommer du att förklara vilka lösningar som är bäst lämplig för varje klient och finnas tillgänglig för deras frågor. Avdelningen arbetar med klienter som inte vet vilken lösning som är rätt för dem vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
- Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
- Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, service management eller försäljning

Meriterande


* Talar norska, danska och/eller finska
* Tidigare erfarenhet från ekonomi eller administrativt arbete


Som person är du


* Affärsmässighet
* Personlig mognad
* Samarbetsförmåga
* Noggrann


#

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Arbetstider: Måndag till fredag 07:15-16:00
* Omfattning: Heltid
* Placering: Helsingborg


Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Resurs här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024