B2B-Kundtjänstmedarbetare till välkänd Matkedja

B2B-Kundtjänstmedarbetare till välkänd Matkedja

Arbetsbeskrivning

Är du en kvick problemlösare med hög servicekänsla som vill bli en del av ett socialt och drivet team inom kundservice B2B på en av Sveriges största matkedja- då är denna tjänst för dig. Välkommen in med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en kundservicemedarbetare för kunds räkning till deras B2B-team med kontor i Solna. I rollen kommer hantera supportärenden från företagskunder genom inkommande samtal och mejl, samt stötta kollegor internt i mer komplexa ärenden. I rollen kommer du ha många kontaktytor och ha nära samarbeten med såväl B2B-avdelningen som med marknad och sälj.

Kontoret är beläget i Solna och du kommer sitta i moderna och fräscha lokaler i öppna landskap och många sociala ytor. Du kommer bli en del av ett drivet och socialt team om 6 personer, din närmsta rapporterande chef kommer vara Gruppchefen för kundservice.

För detta uppdrag är det viktigt att du har möjlighet att starta omgående för upplärning och introduktion, för att sedan starta igång uppdraget i augusti.

Du erbjuds
En spännande roll på ett roligt och händelserikt bolag som är ett långsiktigt konsultuppdrag på initialt 6 månaders med goda chanser till förlängning, om alla parter är nöjda med samarbetet!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande företagsansökningar via telefon och mejl
* Hantera frågor gällande fakturerings-, inkasso- och betalfrågor
* Hantera leveransfrågor
* Stötta kollegorna i Palma i komplexa ärenden
* Hantera inkommande ärenden i vår kund inköpsapp och eskalera ärenden vidare internt


VI SÖKER DIG SOM
- Har som minst en avslutad gymnasieexamen
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice via telefon
- Har god data- och systemkunskap
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom e-handel, butik, dagligvaruhandel eller erfarenhet som bedöms likvärdigt
- Har kunskap i Zendesk
- Har erfarenhet av betaltjänster
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Som person är du en driven person med en positiv inställning och ett framåtlut. Du räds inte för att ta egna initiativ och tar stort ansvar för att driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du som person är en lagspelare och har en vilja att bidra till ditt team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kund delges i telefonavstämning

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2024
  • Ansök senast: 4 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024