OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till B2B Leasing Support avdelning
Här är din chans att arbeta med ett starkt varumärke på en arbetsplats som präglas av laganda, ansvarstagande och driv! Gänget som du kommer att ingå i består av ett härligt supportteam som fokuserar på att leverera grym service åt våra företagskunder.
Rollen
Du är företagets ansikte utåt och arbetar med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap. Du ger förstklassig service till våra företagskunder. Du arbetar under eget ansvar samtidigt som du har ett nära samarbete med kollegor på en eller andra avdelningar på banken. Med service i fokus kommer du att arbeta med hanteringen av inkommande leasingavtal/kompletteringar samt mail och telefon från våra kunder. Du ansvarar för att administrationen blir korrekta mot uppsatta deadlines. Det här är arbetsuppgifter som du känner dig säker i och du kan på ett pedagogiskt sätt överföra dina kunskaper till andra.
Vem trivs här?
Som person är du utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Du är självgående i ditt arbete men trivs också bra med att arbeta i en grupp. För att trivas i rollen är du processintresserad och lösningsfokuserad. För oss är det viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra Du är en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service.
Är du rätt för Ikano?
Vi söker en medarbetare med ekonomisk erfarenhet, det är ett plus om man har arbetat med Kundkännedom sedan tidigare. Då du kommer att vara i regelbunden kontakt med Kunder/leverantörer, är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Kort och gott är du en person som gillar ekonomi och administration. Att en arbetsdag förändras snabbt är ingenting som stör dig, du har lätt för att ställa om för att prioritera andra områden.
Ikano Banks värderingar och känsla för enkelhet faller sig helt naturligt för dig att arbeta efter!
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du kommer främst arbeta med komplicerade utredningar och fakturamatchning i vår kundreskontra samt utgående samtal, Detta är en visstidstjänst på 6 mån med start omgående.
Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 23/3. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post). Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen. Vi kommer att begära utdrag från Belastningsregister samt göra en Kreditupplysning på dig om du går vidare i processen.
Om Ikano Bank AB (publ)
Ikano Bank skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Vårt erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades.