OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Retail Group (NRG) är en av Nordens ledande retail byråer. Vi söker nu för American Express räkning B2B säljare att representera AMEX i centrala Göteborg.
Med start 1:a juni.
I arbetet kommer du bearbeta handlare samt diverse aktörer inom ett brett spektra av branscher centralt i Göteborg, för att kunna erbjuda American Express som betallösning till sina kunder.
Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av B2B-försäljning sedan tidigare gärna inom tjänsteförsäljning eller liknande alternativt vana att arbeta ute på fältet och eller i butik.
Om American Express
American Express är idag världens största kort- och reseföretag med fler än 90 miljoner kortmedlemmar och partners inom alla branscher världen över.
AMEX etablerades i Sverige redan under 1970-talet och har senaste åren en stark tillväxt med hundratusentals aktiva användare av sina tjänster och produkter.
Dina arbetsuppgifter
- Boka in säljmöten med återförsäljare
- Besöka kunder och sluta avtal med återförsäljare
- Sälja in Amex betallösning
- Dagliga rapporteringar om antal besök, sälj och återbesök
Din bakgrund
Vi söker dig som:
- Har några års erfarenhet av B2B och eller B2C
- Har flera års dokumenterad säljerfarenhet
- Har dokumenterad förmåga att nå dina uppsatta mål
- Har erfarenhet att skapa och förvalta kundrelationer
- Talar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil
Det är starkt meriterande om du även talar andra språk, exempelvis arabiska, mandarin, thailändska.
Personliga egenskaper:
- Tydlig hunterprofil
- Har förmåga att förhandla och övertyga andra
- Starkt driv och ägarskap i säljet
- Kan jobba självständigt och är säljdriven
- Utåtriktad individ som gillar relationsbyggande
- Orädd och modig i säljsammanhanget
- Tävlingsmänniska
Vi erbjuder
- En plats i ett fantastiskt team
- Fast lön + bonus
- Schyssta villkor och försäkringar
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Löpande coachning
Övrigt
- Omfattning: Heltid, 100%
- Anställningsform: Projektanställning 12 månader*
- Start: 1:a Juni 2021
- Plats: Göteborg
Du är anställd av Nordic Retail Group på uppdrag av American Express.
Möjlighet till permanent förlängning.
Tjänsten beräknas tillsättas omgående därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till:
Johan Åberg aberg@nordicretailgroup.com
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter.
Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder.
Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning.
Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare.
Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område.
Vi kallar det, Passion for People!
Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.