OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
B2B-säljare sökes till Mornington Hotel Bromma - bli en del av vårt nya sälj- och bokningsteam!
I Stockholms gamla Kexfabrik finner du Mornington Hotel Bromma. Här finns hotellrum, longstay-lägenheter, konferensavdelning, restaurang och en välutrustad health club.
Totalt ryms 340 stycken enheter i byggnaden, varav 150 traditionella hotellrum och 190 lägenheter. Vi är en familjeägd hotellkedja som har en lång och spännande historia och förutom vår anläggning i Bromma så finns ytterligare två hotellverksamheter i Stockholm City.
Vi söker nu två drivna säljare till vårt hotell i Bromma där vi ska bilda ett nytt team för försäljning och bokning. Du blir en av fyra i gruppen som kommer att bestå av två säljare och två bokare. Tillsammans med våra andra medarbetare ska ni arbeta mot verksamhetens gemensamma mål där gästen och kunden ständigt står i fokus.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för att aktivt sälja hotellets tjänster och faciliteter till potentiella kunder.
Jobba självständigt och i teamet med att hitta och kvalificera nya företagskunder.
Genomföra försäljningsmöten, presentationer samt visningar av hotellet.
Förhandla, upprätta och förnya försäljningsavtal.
Arbeta målinriktat mot budget och försäljningsmål tillsammans i vårt boknings- och säljteam.
Bygga och underhålla relationer med befintliga och potentiella kunder.
Bevaka och analysera marknadstrender, konkurrentaktiviteter och kundbehov för att kunna identifiera nya affärsmöjligheter.
Arbeta nära hotellets övriga avdelningar för att säkerställa att en hög kvalitativ service nås i alla led.
Upprätthålla dokumentation för försäljningsstatistik och regelbundet rapportera försäljningsaktiviteter och resultat till ledningen.
Säkerställa att avtalade priser är korrekt laddade i aktuella system.
Kvalifikationer/egenskaper:
Erfarenhet av B2B-försäljning. Meriterande med försäljning inom Longstay.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Noggrant och strukturerat arbetssätt.
Serviceinriktad och lösningsorienterad.
Flexibel och anpassningsbar för att kunna hantera förändrade marknadsförhållanden och kundkrav.
Proaktiv och initiativtagande för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Resultat- och prestationsinriktad.
God samarbetsförmåga.
Bekväm med att använda digitala verktyg för att genomföra möten och presentationer på distans.
Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och vill vara med och forma vår säljorganisation så ser vi fram emot att få din ansökan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, som inleds med en provanställning på 6 månader. Det dagliga arbetet utgår från hotellet och du rapporterar till hotellets platschef.
Ansökningar kommer att hanteras löpande, så vänta inte med att höra av dig.
Har du frågor om Mornington Hotel eller tjänsten är du välkommen att kontakta:
Linda Jihde, Revenue Manager
linda.jihde@mornington.se
Christina Hamrin, Platschef
christina.hamrin@mornington.se