B2B-säljare/Sales Executive – norsk- eller dansktalande

B2B-säljare/Sales Executive – norsk- eller dansktalande

Arbetsbeskrivning

nal von minden specialiserar sig på utveckling, produktion och professionell försäljning inom in vitro-diagnostik. Vi förser våra globala kunder med innovativa och högkvalitativa produkter med fokus på områdena drogdetektion och klinisk diagnostik. Vi är ett snabbväxande företag med regionala kontor i flera länder i Europa och i Mellanöstern.
Vi har en spännande möjlighet för norsk- eller dansktalande säljansvariga. Du kommer att ansvara för hela B2B-försäljningsprocessen och kundrelationerna i ditt försäljningsområde. Arbetet inkluderar allt från att hitta och kontakta nya kunder, boka möten, skräddarsy kunderbjudanden och lösningar samt hantera inkommande förfrågningar. Du förväntas skapa affärsmöjligheter, upprätthålla och utveckla kundrelationer, tillhandahålla en utmärkt kundservice och driva försäljningen framåt. Eftersom nal von minden har tydliga expansionsmål för de kommande åren erbjuder vi stora utvecklingsmöjligheter för rätt kandidat.


Ansvarsområden
Initiera och hantera kundprospekter och utveckla nya affärsmöjligheter
Främja tillväxt inom vår befintliga kundbas
Planera och genomföra dagliga försäljningsaktiviteter
Tillhandahålla kundservice och support i samordning med andra avdelningar
Översätta produktbeskrivningstexter och marknadsföringsmaterial
Skapa material för försäljningspresentationer och marknadsföringsaktiviteter
Göra kundbesök, delta på mässor och konferenser
Sammanställa anbud vid offentliga upphandlingar och hantera upphandlingsprocesser
Upprätthålla en god kunskap om företagets produkter och tjänster



Vår nya kollega
Har tidigare erfarenheter inom direktförsäljning eller säljande kundsupport för produkter och tjänster
Obehindrade språkkunskaper i tal och skrift (norska eller danska)
Har utmärkta språkkunskaper i engelska (vårt arbetsspråk)
Har utmärkta skriftliga, muntliga och presentationstekniska färdigheter
Har ett resultat- och målinriktat fokus
Är en intitativtagande lagspelare med egen drivkraft och god förmåga att arbeta självständigt
Är villig att resa
Har kunskap och erfarenhet av MS Suite (Outlook, Word, Power Point, Excel)
Relevant akademisk utbildningsbakgrund är en fördel



Vi erbjuder dig
En heltids- eller deltidsanställning, beroende på dig och din situation
Möjlighet att utöka vår framgång på de nordiska marknaderna och samtidigt att växa i din karriär
En inspirerande, mångkulturell arbetsmiljö
En miljö som kommer att utveckla och bredda dina professionella färdigheter
Flexibilitet att delvis kunna arbeta hemifrån



Plats
Vi söker främst kandidater i Stockholmsområdet



Mer information och ansökan
Vänligen skicka in ditt fullständiga CV och personliga brev via e-post. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande, så ansök gärna så snart som möjligt.
Lyckades vi göra dig nyfiken över att arbeta hos oss på nal von minden? Bra! För mer information om positionen, vänligen kontakta General Manager Nordics Otto Laurila på o.laurila@nal-vonminden.com


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: nal von minden AB Solna
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Postadress

Elektrogatan 10
Solna, 17154

Liknande jobb


Account manager SYD, FLEX power tools

Account manager SYD, FLEX power tools

27 december 2024

27 december 2024

Account manager/FPS EGO Power+

Account manager/FPS EGO Power+

27 december 2024

27 december 2024