OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
B2B Support Agent
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en B2B Support Agent för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning. Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men underpandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en upplärningsperiod.
Allt som görs på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens – och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Samsung har gjort detta i 70 år och siktar på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång.
Som B2B Support Agent kommer du att ha en integrerad del i att se till att vi håller oss på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.Som B2B Support Agent kommer du att gå med i kundnöjdhetsteamet som hanterar alla Samsungs eftermarknadsaktiviteter i Norden med målet att ge våra kunder en upplevelse i världsklass.
Om tjänsten
Vad kommer denna roll att leda till?
För att hjälpa till med professionell kundservice genom att, med kunden i fokus, felsöka och stödja varje enskild kund gällande följande produkter: Luftkonditionering, bildskärmar, gästfrihets-TV, LFD, Bärbara datorer, Knox-support för mobiltelefoner eller andra framtida släppta produkter riktade mot den nordiska B2b-marknaden. Vilka blir dina viktigaste leveranser?
- Var försiktig och lyhörd för att inte missa viktig information.
- För att behålla det som överenskommits, samt följa upp kundens ärende efter behov.
- Hantering av kunder/ärenden via telefon och post.
- Följ upp utvalda ärenden för att säkerställa att lösning/service utförs enligt överenskommelse.
- Alla agenter hanterar alla länder, med delat ansvar.
- Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse.
Hur kommer jobbomfattningen att se ut?
- Oberoende av fastlandsområdet, att kunna hantera inkommande B2B-fall från olika källor.
- Oavsett vem som tog emot och startade ett ärende, ta ansvar för och slutför ärendet i hela det produktsortiment som stöds.
- Hantera service- och supportärenden med största omsorg och förståelse.
- Registrering/loggning av serviceärenden måste göras inom 15 minuter efter samtalets slut.
- Positiv inställning till Samsung-produkter, Samsung som varumärke och Samsung-kunder.
- Punktlig, lojal, pålitlig och bra avancemang.
- Möjlighet att logga och kompilera problem och lösningar.
- Att kunna hantera stress.
- Förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer med ovanstående punkter.
- Ha en förståelse för våra flöden och kontaktvägar. Både internt och externt.
- Logga alla inkommande samtal enligt instruktionerna. Mål: 100%
Vad krävs för denna roll?
Personlighet:
- Effektiv
- Strukturerad
- Nyfiken
- Driven
- Service minded
- Lagspelare
Personen behöver ha:
- Stora färdigheter i att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
- Stora färdigheter i att använda en dator som arbetsredskap, till exempel att enkelt kunna navigera mellan olika system
- Kunna kommunicera tvärfunktionellt genom olika avdelningar och intressenter
- Kunna hantera ibland arga kunder som kontaktar supporten
- Medium/hög upplevelse av Outlook och word
- Grundläggande/medelhög erfarenhet av Excel
- Erfarenheter av att arbeta med SLA-mål
- Minst 1 års erfarenhet från teknisk support per telefon, för liknande produkter
- Erfarenhet från teknisk support för skärmar, bildskärmar, TV:er, bärbara datorer eller andra NPC-produkter
Språk:Flytande svenskaBra på engelska, både tal och skrivande
Kunskaper i ett annat nordiskt språk är ett plus
Starta: ASAP - Mars 2024. Tvåårskontrakt
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats en gång per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:
- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk
-
/Evalena Rask
Konsultchef Bemanningsstyrkan