OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som B2B Support Agent välkomnas du till Samsungs nordiska team där alla jobbar mot samma mål - att leverera en kundupplevelse i världsklass! Detta är initialt ett konsultuppdrag via The Wofi som sträcker sig två år framåt, med god chans till förlängning.
Primära arbetsuppgifter
- Ta emot och hantera inkommande ärenden från företagskunder, i huvudsak svenska, via mail och telefon.
- Utföra teknisk felsökning av värmepumpar, datorskärmar, TV, LFD och mjukvara för företagstelefoner samt boka servicebeställningar och följa upp dessa.
- Ringa utgående samtal där du följer upp ärenden samt kundupplevelse.
- Assistera dina kollegor i supporten mot andra nordiska länder.
- Registrera alla ärenden korrekt för bästa möjliga kundupplevelse.
Vi söker dig som
- Talar och skriver obehindrat svenska. Goda kunskaper i engelska. Fler nordiska språk är ett plus.
- Har en god vana av att använda dator, flera system simultant, och telefon som arbetsverktyg.
- Erfarenhet av Officepaketet
- Erfarenhet från teknisk support via telefon för liknande produkter är starkt meriterande. Erfarenhet av att hantera B2B-kunder är även meriterande.
- Erfarenhet av att felsöka TV, datorskärmar och monitors är meriterande.
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig industri, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas i arbetet hos Samsung måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Praktisk information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid. 2 års konsultuppdrag med god chans till förlängning
Placering: Kista
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Tom på telefonnummer 076 213 5006 eller via mejl tom@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.