B2B Support Agent till SAMSUNG

B2B Support Agent till SAMSUNG

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag i framkant? I den här rollen som B2B-support agent får du möjlighet att ge teknisk support och proffsig service till företagskunder samt utveckla dina kommunikativa och administrativa förmågor i en professionell miljö! Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

I denna roll kommer du att bistå med professionell kundservice genom att felsöka och stötta varje enskild kund gällande produkter som: Luftkonditionering, monitorer, TV, LFD, bärbara datorer, Knox-support för mobiltelefoner eller andra framtida släppta produkter riktade till Nordisk B2B-marknad. Som B2B-support agent kommer du vara en del av Costumer Satisfication teamet, där du kommer att hantera eftermarknadsaktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till kunder. I rollen är det viktigt att vara lyhörd och noggrann så att du inte missar viktig information och kan ge kunden den bästa servicen.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som B2B support kommer du att arbeta med att ge teknisk support och proffsig service till företagskunder. Du kommer till exempel att:

• Hantera kunder/ärenden via telefon och mail

• Ge förstklassig service genom att svara på produktfrågor och ge teknisk support

• Följa upp utvalda ärenden för att säkerställa att lösning/service utförs enligt överenskommelse

• Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har


* Minst 3 års erfarenhet från teknisk support via telefon
* Stor kompetens att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
* Förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer
* God system- och datorvana
* Erfarenhet av Excel
* Erfarenhet av att arbeta med SLA-mål
* Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift


Meriterande


* Erfarenhet från teknisk support för skärmar, monitorer, TV:s, bärbara datorer eller andra NPC-produkter
* Kunskaper i ett annat nordiskt språk


Som person är du flexibel och trivs i en organisation som ständigt utvecklas. Du är serviceminded och sätter alltid kunden i första rummet. Vidare har du förmågan att se helheten och tänker proaktivt kring de problem du ställs in för. Vi ser det som en självklarhet att du är intresserad av att lära dig ny teknik och att du drivs av att hjälpa andra.

#

#

Övrig information


* Start: Mars 2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Kista


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

11 oktober 2024

11 oktober 2024