Arbetsbeskrivning
I rollen är du nyckelperson i den dagliga administrationen kring order, fakturering samt kund- och leverantörsrelationer, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en B2B Support Specialist. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt tre månader med goda chanser till förlängning.
Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som Support Specialist inom B2B ansvarar du för att utföra och utveckla administrativa processer. Du hanterar daglig administration kring order, fakturering och kund- samt leverantörsrelationer, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. Du ansvarar också för prisstyrning där du följer upp och justerar priser baserat på marknadsförhållanden och företagets prisstrategi.
Du samarbetar nära interna team och externa partners för att säkerställa en tydlig och effektiv kommunikation, samt bidrar till implementering av nya rutiner och processer. En viktig del av rollen är att stödja våra lokala apotek och säkerställa att både kund och apotek sätts i centrum i alla delar av arbetet, för att skapa långsiktiga och goda relationer.
* Kund- och apoteksupport: Hjälpa och stödja både kunder och apotek genom att svara på frågor, lösa problem och säkerställa att de får den hjälp de behöver.
* Ärendehantering och uppföljning: Administrera och följa upp ärenden som rör fakturering, prissättning, produkthantering och andra verksamhetsrelaterade frågor, samt säkerställa att SLA:er och deadlines hålls.
* Prissättning och kundrelationer: Sätta och justera priser för företagskunder samt arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att prissättningen är konkurrenskraftig och korrekt.
* Intern kommunikation och samarbete: Samarbeta tvärfunktionellt med interna team, såsom finans, kundservice och logistik, för att lösa problem, identifiera förbättringsområden och optimera flöden.
* Förhandlingsstöd och administration: Stödja leverantörsförhandlingar genom administrativt arbete, inklusive dokumentation, uppföljning och sammanställning av information för att underlätta beslut
VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har arbetslivserfarenhet inom support, kundservice, orderhantering eller annat vi bedömer likvärdigt, med tillhörande administration
- Har god data- och systemvana samt en teknisk förståelse
- Har grundläggande kunskaper i Officepaketet
- Du trivs i en roll där du får möjlighet att identifiera och förbättra arbetsflöden och processer
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Strukturerad
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 40h/v
- Uppdrag: Initialt tre månader med god chans till förlängning
- Placering: Lindhagen, Kungsholmen
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231