B2B Support Specialist till Kronans Apotek

B2B Support Specialist till Kronans Apotek

Arbetsbeskrivning

Käre kandidat! Då det vankas jul och nyår kommer vi ta lite ledigt. Vi ser fram emot att ge din ansökan full uppmärksamhet efter årsskiftet med start den 7 januari 2025! 🎉

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀



Vill du vara med och ta vår B2B-verksamhet till nästa nivå?

Vi söker nu en driven och lösningsorienterad B2B-Support Specialist för ett uppdrag på initialt 4 månader med start i januari 2025. Är du en strukturerad doer med fallenhet för administration och för att utveckla och förbättra rutiner och processer – då är det dig vi söker!

I din roll som B2B Support Specialist kommer du att stötta vår Head of B2B med att utveckla och utföra våra administrativa processer. Ditt arbete omfattar daglig administration kring order, fakturering, kund och leverantörsr, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. I ditt ansvar ligger också prisstyrning där du följer upp och justerar priser baserat på marknadsförhållanden och företagets prisstrategi.

Eftersom detta är en ny roll får du möjlighet att ta ett stort eget ansvar för att identifiera utvecklingsbehov och genomföra lösningar - visst låter det som en rolig utmaning?

Exempel på dina arbetsuppgifter:

- Kund- och apoteksupport: Hjälpa och stödja både kunder och apotek genom att svara på frågor, lösa problem och säkerställa att de får den hjälp de behöver. Fungera som en second-linesupport för Kundservice.
- Ärendehantering och uppföljning: Administrera och följa upp ärenden som rör fakturering, prissättning, produkthantering och andra verksamhetsrelaterade frågor, samt säkerställa att SLA:er och deadlines hålls.
- Prissättning och kundrelationer: Sätta och justera priser för företagskunder samt arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att prissättningen är konkurrenskraftig och korrekt.
- Intern kommunikation och samarbete: Samarbeta tvärfunktionellt med interna team, såsom finans, kundservice och logistik, för att lösa problem, identifiera förbättringsområden och optimera flöden.
- Förhandlingsstöd och administration: Stödja leverantörsförhandlingar genom administrativt arbete, inklusive dokumentation, uppföljning och sammanställning av information för att underlätta beslut.
Du kommer att samarbeta nära både interna team och externa partners för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation. En viktig del av rollen är att sätta kund och apotek i centrum och skapa långsiktiga relationer. Du rapporterar till Katerina Iliopoulos, Head of B2B och välkomnas till vårt fina kontor i Stadshagen, Kungsholmen där vi tillämpar hybridarbete.
Då detta är ett tidsbegränsat uppdrag söker vi dig som har gedigen erfarenhet av att utveckla och förbättra processer samt har ett öga för vad som behöver åtgärdas. Du är handlingskraftig, kommunikativ och en administrativ stjärna med förmågan att se lösningar framför problem. Vidare trivs du i en dynamisk arbetsmiljö, hanterar flera arbetsuppgifter samtidigt och bibehåller fokus och kvalitet.

Mer konkret söker vi dig som har:

- erfarenhet av att hantera kundfrågor, både via e-post, telefon och andra kommunikationskanaler, och kan leverera service på hög nivå.
- goda administrativa färdigheter och vana att hantera ärenden i olika system.
- erfarenhet av att identifiera och förbättra arbetsflöden och processer för att optimera effektiviteten.
- erfarenhet av ovan uppgifter från retail och FMCG eller apoteksbranschen är starkt meriterande.
Din ansökan
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju.

I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en Bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!

Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!

Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronans Apotek
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2024
  • Ansök senast: 7 januari 2025

Besöksadress

Magasinsgatan 6
None

Postadress

Magasinsgatan 6
66122, 66122

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024