OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter en B2B Supportmedarbetare till en spännande tjänst hos vår kund Samsung! Detta är ett konsultuppdrag som börjar så snart som möjligt och pågår till November 2023 med stor möjlighet till förlängning.
Om Företaget:
Samsung är ett av världens ledande IT-företag inom konsumentelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens - och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat på framtiden och förutsett marknadsbehov och krav på att styra företaget mot långsiktig framgång.
Om rollen:
Allt vi gör på Samsung drivs av en stark passion för excellens - och ett oföränderligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som vi har gjort i 70 år, siktar vi på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång. Som B2B Support Agent kommer du att ha en integrerad del i att se till att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.
Varför gå med i vårt team?
Som B2B -supportagent kommer du att tillhöra kundnöjdhetsteamet som hanterar all Samsungs eftermarknadsaktiviteter i Norden med målet att ge våra kunder en världsklassupplevelse.
Vad kommer denna roll att uppnå?
Att bistå med professionell kundservice genom att, med kunden i fokus, felsöka och stödja varje enskild kund angående följande produkter: Luftkonditionering, bildskärmar, TV, LFD, och mjukvara för företagstelefoner samt boka servicebeställningar och uppföljning av dessa.
• Var Noggrann och lyhörd för att inte missa viktig information.
• Att behålla det som har kommit överens, samt följa upp kundens ärende efter behov.
• Hantering av kunder / ärenden via telefon och post.
• Följ upp utvalda fall för att säkerställa att lösningen / servicen utförs enligt överenskommelse.
• Alla agenter behandlar alla länder, med delat ansvar.
• Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse.
Arbetsuppgifter:
• Hantera service- och supportfrågor med största omsorg och förståelse.
• Registrering/loggning av servicefall måste göras inom 15 minuter efter samtalets slut.
• Positiv inställning till Samsung -produkter, Samsung som varumärke och Samsung -kunder.
• Punktlig, lojal, pålitlig och bra framsteg.
• Möjlighet att logga och sammanställa problem och lösningar.
• Möjlighet att bygga starka, långsiktiga kundrelationer med hjälp av ovanstående punkter.
• Ha förståelse för våra flöden och kontaktvägar. Både internt och externt.
• Logga alla inkommande samtal enligt instruktionerna. Mål: 100%
Vi söker dig som:
Beskriver du dig som är effektiv, gillar struktur och brinner för förstklassig service. Dessutom ska du vara nyfiken, driven och få kunder att känna sig trygg av din service.
Kvalifikationer:
• Erfarenhet av att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
• Erfarenhet av att använda en dator som arbetsverktyg, till exempel att enkelt kunna navigera mellan olika system
• Erfarenhet av Outlook, Word och Excel
• Erfarenhet av teknisk support via telefon för liknande produkter
• Flytande i Svenska och engelska.
Meriterande om du har:
• Erfarenhet av teknisk support för skärmar, bildskärmar, TV
• Kunskap om ett annat nordiskt språk är ett plus
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabb rörelseindustri, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Låter det intressant?
Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37