B2C Assistant till Carnext.com – Leaseplan Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
LeasePlan är ett av världens ledande företag inom operationell billeasing och fleet management med 1,7 miljoner fordon som hanteras i över 30 länder. Vår kärnverksamhet handlar om att hantera fordon genom hela livscykeln för våra kunder. Detta innebär att vi tar hand om allt från inköp, försäkring, service och slutligen försäljning av brukade fordon. Med över 50 års erfarenhet är vi en pålitlig partner för våra privata-, företags- och mobility servicekunder. Vårt uppdrag är att tillhandahålla innovativa och långsiktigt hållbara fordonsleasinglösningar var du än befinner dig och var du än behöver befinna dig – så att du kan fokusera på What’s Next!

I sommar planerar LeasePlan Sverige att etablera en toppmodern bilanläggning - "CarNext.com Store" - i Upplands Väsby, med plats för hela 300 bilar inomhus! Målbilden är att sälja 2 000 bilar till slutkonsument inom ett par år och samtidigt bjuda på en kundupplevelse utöver det vanliga. Inom LeasePlan Europa pågår just nu en etablering av 40 stycken CarNext.com Stores. Med andra ord, det händer saker inom LeasePlan just nu!


Dina arbetsuppgifter
Som B2C Assistant på CarNext.com ansvarar du för att stötta säljteamet med allt från att ta fram kontrakt och att boka in möten med intressenter till att arrangera säljevent. Utöver detta ser du till att anläggningen ser representativ ut samt tar emot besökare och ser till att de känner sig välkomnade innan de träffar en säljare. Du besvarar inkommande samtal och mail samt ser till att blanketter och andra dokument är på rätt plats i rätt tid. Vidare utför du viss bokföring kring exempelvis teambudget och provisioner. Vi erbjuder med andra ord en varierad roll som är mycket viktig för att teamet ska kunna ge våra kunder bästa möjliga köpupplevelse.

Din profil
För att matcha profilen brinner du för att ge service utöver det vanliga vilket har visat sig i dina tidigare anställningar. Att kommunicera med andra människor kommer naturligt för dig och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt till både kunders och dina medarbetares önskemål. Vidare trivs du med administrativa arbetsuppgifter och är strukturerad – du är den som alltid har koll på var viktiga dokument befinner sig. Givetvis har du ett intresse för bilar och vill lära dig mer om branschen. Du har minst gymnasieexamen, har du vidareutbildning inom service är det meriterande.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen, tel. 08 409 144 48. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2019

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024