OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Babcock Scandinavian Air Ambulance söker en Senior Accountant
Babcock Scandinavian AirAmbulance är Nordens största ambulansflygföretag, med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Företaget är en del av den internationella koncernen Babcock International Group. Våra ambulanshelikoptrar utför akutuppdrag och medicinska transporter dygnet runt och över större delen av Sverige och i norra Finland. De medicinsk inredda flygplanen är tillgängliga dygnet runt i Sverige. Verksamheten har under 2019 utökats då bolaget driver all medicinsk flygplanstrafik i Norge.
Beskrivning:
Som Senior Accountant för vår verksamhet i Sverige och Finland kommer ditt främsta arbete bestå av att hantera bokslutsrapportering. I övrigt består tjänsten av att leda och fördela arbetet inom det svenska och finska teamet. Du ska som Senior Accountant vara gruppens teamleader i frågor om bokföring och rutiner. Du kommer ansvara för helheten över balans och resultatkonton och förvalta de rutiner och processer som finns, samt omarbeta där det finns behov.
Kvalifikationer:
Du har minst ekonomiutbildning från universitetet. Arbetslivserfarenhet med minst 5 års arbete är ett krav. Som person ser vi att du är intresserad av att lösa uppgifter på ett smidigt sätt och har ett gott öga för samarbete. Ett intresse för ordning och reda är till fördel. Vi ser gärna att du inte är blyg för att prova nya metoder och utmana befintliga rutiner för att effektivisera befintliga processer. Då dina arbetsuppgifter inom ekonomifunktionen består av bokslut är det viktigt att kunna hantera deadlines och slutföra arbetsuppgifter i tid. En fallenhet för system är en fördel och hög kunskap i Microsoft Excel är ett krav.
Ansvarsområden:
- Bokslut och stängning av de lokala böckerna både års- och månadsbokslut
- Sammanställning och rapportering av månadsbokslut
- Moms och skatteberäkningar
- Säkerställande av bokföring, balans och resultatmässigt samt regelmässigt
- Stötta team i egenskap av teamleader
- Vara delaktig i förbättringsarbete
- Myndighetsrapportering
- Ad-hoc rapportering, samt besvara frågor
- Sammanhållande i årsrevision
- Upprätta årsredovisningar och deklarationer
- Delaktig i material till budget och forecast
Dina personliga kännetecken:
Har enkelt för att kommunicera både i tal och skrift
Du är prestigelös och har istället en lösa problem-mentalitet
Gillar att ta ansvar och slutföra tillfälliga arbetsuppgifter
Du hanterar stress på ett bra sätt och är flexibel då arbetsbelastningen förändras vid bokslut och andra ”deadlines”
Du är flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
Du har hög kunskap i Microsoft Excel
Anställningsform:
Tillsvidareanställning på heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid. Fast månadslön.
Övrig information:
Urvalet sker löpande varför Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsplats:
Arlanda