Back -och Middle Office medarbetare till Pensum

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning söker för Pensums räkning en Back -och Middle Office medarbetare som kommer ha en viktig och avgörande roll på kontoret. Tjänsten är på heltid med start omgående.

OM TJÄNSTEN

Nu söker vi en Back -och Middle Office medarbetare till Pensum som arbetar inom både sak-, liv- och pensionsförsäkringar men även kapitalförvaltning. I den här rollen kommer du arbeta på kapitalförvaltningen som sitter på ett ljust och fräscht kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08.30-17.00. Önskemålet är att du kan starta omgående.

Som Back -och Middle Office medarbetare på kapitalförvaltningen kommer du ha en viktig och avgörande roll när det kommer till de administrativa uppgifterna på företaget. Du kommer bland annat vara delaktig i dagliga avstämningar, ha kontakt med olika banker och värdepappersinstitut samt arbeta nära förvaltarna. Utöver det kommer du hålla koll på olika företagshändelser, arbeta med emissioner samt ha kontakt med rådgivare. I rollen är det av stor vikt att du trivs med att arbeta administrativt då du även kommer se till att all nödvändig dokumentation finns.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss.

ARBETSUPPGIFTER

Som Back -och Middle Office medarbetare kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom:

Dagliga avstämningar

Kontakt med banker, institut och rådgivare

Arbeta nära förvaltarna

Utföra administrativa uppgifter

Hålla koll på olika företagshändelser

Flytt av värdepapper, depåer samt on-boardning av nya kunder

Utbetalningar, handel i fonder, aktier och obligationer Hjälpa till med vardagliga kontorssysslor

VI SÖKER DIG SOM

Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller finans, alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet

Har ett stort intresse samt kunskap inom finans såsom fonder och aktier

Mycket goda kunskaper i excel

Kan uttrycka sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM

Du har tidigare erfarenhet av en assisterande eller administrativ roll

Har erfarenhet av systemet FA solutions

Som person är du noggrann, ansvarstagande och kan hantera många uppgifter samtidigt. Vidare är du lyhörd för vad som behövs göras och har ett logiskt tankesätt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta deadlines och kan arbeta systematiskt och sansat för att nå resultat. Du är van att arbeta både i team och självständigt.

ÖVRIG INFORMATION

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Marlen Plånborg

Matilda Örtenmark Nilsson

Svante Larsson

Rakel Lilja

Matilda Dahlin

Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger

Oscar Almgren

Gabriela Montenegro
08 518 072 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 26 augusti 2020

Besöksadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
None

Postadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb


Ekonomiassistent - Jönköping

Ekonomiassistent - Jönköping

20 november 2024

20 november 2024