Back office Manager

Back office Manager

Arbetsbeskrivning

First är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt kundfokus.

Om vår kund

Vår kund är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Företaget är ett helägt värdepappersbolag inom koncernen. Bolaget erbjuder heltäckande investeringstjänster genom ett urval av samarbetspartners i form av depåbolag, fondbolag och förvaltare.

Back office Manager

Här finns en chans för dig att som är van att organisera, förbättra och skapa struktur t e genom att t e x ändra systemstöd, ta bort manuella processer i den mån det är möjligt etc. Detta är inledningsvis ett uppdrag via oss på First med goda förutsättningar för rätt person att bli förlängd på uppdraget alternativt bli överrekryterad.

Som Back-office Manager kommer du att arbetsleda två personer och stötta dem i deras dagliga arbete. Ditt huvudsakliga ansvar som chef över back-office kommer vara att strukturera upp arbetet, sätta rutiner och se till att policys följs. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för planering och prioritering av uppgifterna utifrån samt vara ett stöd åt medarbetarna i deras dagliga arbetsuppgifter. Du kommer vara COO ´s högra hand och är den person du också kommer rapportera till.

Då bolaget är i växande fas behöver du snabbt sätta dig in i rollen och förstå organisationen, varför du behöver ha erfarenhet från värdepappers- eller fondbolag. Back-office är en vital funktion för att säkerställa bolagets leverans vilket ställer höga krav på din förmåga att prioritera de frågor som dyker upp och servicegraden du levererar. I rollen arbetar du nära flera olika yrkesgrupper för att tillsammans med dem säkerställa en trygg kundleverans.

Krav/starkt önskemål:

• BA ekonomi
• Minst 2-4 års erfarenhet från liknande finansiella tjänster (kunskap inom värdepappersmarknaden).

Vi söker dig:

Vi söker därför dig som är prestigelös, lugn, förnuftig och lösningsorienterad. Rollen innebär operationellt arbete där konsulten kommer behöva delta i arbetet själv med kollegor då arbetsmängden är hög. Du kommer rapportera till COO på bolaget.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan

En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


21 november 2024

Redovisningsekonom

20 november 2024

18 november 2024

14 november 2024