OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Insurtechbolaget Paydrive lanserade 2017 en ny sorts digital bilförsäkring där kunden endast betalar för milen de faktiskt kör. En dosa som enkelt monteras i bilen läser av körsträcka, körstil och bilens status. Den Informationen ligger sedan till grund för en rättvisare försäkringspremie. För mer information, se www.paydrive.se
Vill du vara med och forma morgondagens försäkringslösningar? Är du en trygg ledare och energispridare med ett stort intresse för struktur och ordning? Har du därtill erfarenhet från Back-office eller Kundsupport? Då kanske det är dig vi söker!
Om rollen
Paydrive lägger nu in en ytterligare växel och siktar på att skala upp sin verksamhet utanför Sveriges gränser. I och med denna spännande tillväxtresa söker man nu en Back-office Manager att säkerställa fortsatt fokus på kundupplevelse och effektivitet.
I den dagliga verksamheten planerar, leder och coachar du ditt team om tre personer mot uppsatta mål, med starkt fokus på kundupplevelsen. Du har ett holistiskt synsätt där du, inom ramen för rollen, även driver och utvecklar processer och rutiner som effektiviserar arbetet för ditt team och hela företaget. Att med hjälp av teknik och processer, kunna erbjuda konsumenter väsentligt bättre och billigare försäkringar, det är insurtech på riktigt!
I rollen har du ett nära samarbete med ditt team, Försäljningsorganisationen och Front-office teamet. Givetvis har du även ett tätt samarbete med IT och bolagets VD.
Om dig
Vi vill jobba med dig som trivs i en ledarroll, du har med fördel erfarenhet av Back-office och/eller Kundsupport. Därtill ser vi att du har en god förståelse för konsumentaffären och känner dig hemma i att arbeta i olika system. Med ett stort engagemang sprider du positiv energi och du kan enkelt förklara saker på ett begripligt sätt. Du är trygg i dig själv och vågar testa nya vägar för att på uppsatta mål.
I den här rollen finns det möjlighet till snabb uppväxling och stort ansvar. Du kommer in i ett tidigt skede hos en uppstickare med stora ambitioner och muskler att växa. Marknaden är under tillväxt globalt och bolaget har med hjälp av insurtech etablerat en nyckelposition i Sverige, här finns alla möjligheter!
För att lyckas i rollen ser vi det som önskvärt att du har:
Eftergymnasial utbildning eller motsvarande
Erfarenhet av konsumentaffären (gärna från försäkring, telefoni, e-commerce etc)
God kommunikativ förmåga inom både svenska och engelska
Tidigare ledarerfarenhet
Så om du gillar att göra skillnad och känner att det lockande att kunna erbjuda något nytt till en traditionell bransch, välkommen med din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Vid frågor om processen eller rollen, kontakta Louise Eriksson-Hellstrand via mail på louise.eriksson-hellstrand@novare.se