OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.
ARBETSUPPGIFTER
Det ska vara lätt att starta, utveckla och etablera företag i Göteborgsregionen. Vi skapar förutsättningar för hållbart företagande och fler jobb. Vår verksamhet bygger på relationer med kunder och samarbetspartners, för att möta detta ska vi ha en varm och välkomnande kundmottagning och interna processer som stödjer både detta och vårt interna arbete. På BRG arbetar vi med våra värdeord Handlingskraft, Engagemang och Mod!
Vår medarbetare Ingrid ska vara tjänstledig sex månader och vi söker nu hennes vikarie som kommer ansvara för BRG:s kundmottagning samt administrativt arbete inom avdelningen verksamhetsstöd.
Organisatoriskt ligger tjänsten under HR som i sin tur ingår i den gemensamma avdelningen Verksamhetsstöd. Här är ledorden integritet, samarbete och god service. Vi är tio personer med olika kompetenser som dagligdags möter och löser utmaningar tillsammans!
Arbetsuppgifter
Kundservice
Rollen bemannar vår kundyta där vi vill erbjuda en hög servicenivå. Våra medarbetare och chefer tar eget ansvar för sina kundmöten men en viss mötesservice ingår.
Vi ligger långt framme i vår digitala mognad och många av våra möten, utbildningar och seminarier sker digitalt eller i hybrid emellanåt finns behov av stöd i våra tekniska verktyg.
Administration
I rollen ingår att ansvara för vår inkommande digitala brevlåda, registrering av handlingar, vara behjälplig i vår kundchatt, uppdatera intranätet, inköp av kontors- och förbrukningsmaterial, vara vår kontaktperson mot leverantörer, hantera praktikuppdrag och spontanansökningar m.m. Rollen kommer också vara med i arbetet kring att utveckla processer att bli mer digitala.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Krav
Du är i din personlighet helt bekväm med att ge andra service, du ser vad som behövs och ger det där lilla extra som underlättar för andra.
Du har arbetat med dokumenthantering och registrering av handlingar, både i pappersform och digitalt, under några år gärna i offentlig verksamhet och vet därmed vad som styr detta.
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Du trivs med att arbeta prestigelöst i alla frågor, att ingen dag är den andra lik och tar eget ansvar för att uppgifter slutförs. Du störs inte av att du blir avbruten i en uppgift för att hjälpa till med något akut.
Du har mycket god IT-vana, är teknikintresserad och kan vara ett stöd i att förbereda möten i våra tekniska verktyg.
Då du arbetar med förtroendefrågor av högsta grad behöver din integritet vara total, både internt och externt.
Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper och arbetar aktivt för att skapa en jämställd arbetsplats.