Back Office-medarbetare

Back Office-medarbetare

Arbetsbeskrivning

Om oss
Didner & Gerge Fonder är ett anrikt fondbolag som grundades i Uppsala 1994. Vi är kända för och lägger stor vikt vid aktiv förvaltning och långsiktighet och vi har ett starkt bolagsfokus. Vi förvaltar drygt 50 miljarder kronor åt privatkunder, institutioner och företag. Våra 30 medarbetare arbetar på huvudkontoret på Dragarbrunnsgatan i Uppsala och på filialen i Södra Kungstornet i Stockholm.
Som medarbetare hos oss är du en del av en organisation med en stark företagskultur, engagerade kollegor, tilltalande förmåner och snabba beslutsvägar.

Om tjänsten
Vi söker nu en kollega till vårt Back Office-team. I rollen kommer du tillsammans med kollegor att ansvara för att den dagliga administrativa verksamheten sköts enligt rutin. Du kommer att tillhöra ett härligt team om åtta andra kollegor i liknande roller.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:
• Ge service samt hjälpa kunder med frågor via e-post och telefon
• Registrera kunders affärer
• Lägga upp och registrera kunders önskemål utifrån inskickade blanketter
• Arbeta med övriga administrativa uppgifter
• Hjälpa till med allmänna kontorsgöromål

Anställningens omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är vardagar 8:30-17:30. Vi ser gärna att man kan tillträda tjänsten snarast möjligt. Denna tjänst är placerad på vårt kontor i Uppsala.

Din profil
Vi söker dig med en ekonomisk gymnasie- eller högskoleutbildning. Vi ser att du är ödmjuk, flexibel, serviceinriktad samt en ansvarsfull person med glimten i ögat. Vidare att du har en administrativ ådra och trivs med att arbeta i en bred roll. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter på bank/fondbolag tidigare eller om du har erfarenhet av att arbeta med AML-frågor. Dina personliga egenskaper väger dock tyngst för att lyckas i tjänsten hos Didner & Gerge.

Skicka din ansökan innehållande personligt brev och CV till rekrytering@didnergerge.se senast 2023-03-20. Skriv Back-office som ämne i mailet. Vi kommer att hålla intervjuer löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.


Om du har frågor gällande tjänsten så går det bra att kontakta vår administrativa chef Camilla Karlsson via mail: camilla.karlsson@didnergerge.se.


BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
Didner & Gerge Fonder AB, org.nr. 556491-3134, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar. Den som väljer att ansöka om en tjänst hos oss lämnar därigenom personuppgifter till oss. Personuppgifterna behandlas därför att fondbolaget har ett berättigat intresse av att svara på inkommande e-post och ta emot ansökningar. Personuppgifterna behandlas för att kunna svara på din e-post och hantera din ansökan. Så snart uppgifterna inte längre är relevanta för detta syfte kommer de att raderas. Mer information om vår personuppgiftsbehandling och vilka rättigheter du har finns på vår hemsida https://www.didnergerge.se/viktig-information/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Didner & Gerge Fonder AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Postadress

DRAGARBRUNNSGATAN 45
UPPSALA, 75140

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024