OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Om företaget
Har du erfarenhet av Back Office arbete och är van att arbeta med finansiella instrument? Vill du arbeta för en viktig aktör i centrala Stockholm? Då kan detta vara tjänsten för dig!<br></br>
Clockwork Söker nu en Back Office medarbetare till vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och pågår ca 5 månader med möjlighet till förlängning.<br></br>
Vår kund har i uppdrag från Sveriges Riksdag att förvalta en del av kapitalet i det svenska inkomstpensionssystemet. Vår kund förvaltar globala tillgångar till ett värde av cirka 432 miljarder kronor den 30 juni 2021. Ungefär 60 procent av portföljen är investerad utomlands. Målet är att långsiktigt bidra till en hög och förutsägbar inkomstpension för nuvarande och framtida pensionärer genom kostnadseffektiv förvaltning och väl avvägt risktagande. Vår kund har en global inriktning med placeringar i aktier, obligationer, alternativa tillgångar, räntor och valutor. Tillgångarna förvaltas såväl internt som genom externa förvaltare.
Dina arbetsuppgifter
Clockwork söker nu en Back Office medarbetare till vår kund i centrala Stockholm. Som en del av Back Office ansvarar du för administrationen av en bred tillgångsportfölj fördelat på aktier, räntebärande värdepapper, fastigheter, infrastruktur, riskkapitalfonder och hedgefonder. Ansvaret innefattar bland annat hantering av affärstransaktioner och avstämningar samt kontakter med depåbanker och clearing-hus. Du kommer vara delaktig och drivande i att utveckla processer och arbetsmetoder för gruppen samt arbeta i olika projekt inom fonden.<br></br>
Fokus för din arbetsgrupp kommer fortsatt vara digitalisering och automatisering av processer och rutiner likväl utveckling av användandet av kapitalförvaltningssystemet Simcorp Dimension (”SCD”). Många av dina arbetsuppgifterna innefattar problemlösning av både finansiell och teknisk natur.<br></br>
Arbetsuppgifter som förekommer:<br></br>
• Bevakning och hantering av all affärsflöden för fondens alla affärer oberoende av instrumenttyp.<br></br>
• Affärsavstämningar mot motparter, depåbank och clearinghus.<br></br>
• Avstämning av positioner och valutasaldon hos bank, depåbank och clearinghus.<br></br>
• Problemlösning och uppföljning av felaktigheter genom daglig kontakt med externa och interna parter.<br></br>
• Bevaka och utföra vissa åtgärder för likviditetshantering, t ex flytt mellan olika banker och bankkonton.<br></br>
• Administrering av samtliga manuella betalflöden, t ex cash calls för AI, OTC-kopplade betalningar, etc.<br></br>
• Administrering av Corporate Actionsflödet.<br></br>
• Bevaka mailbox med inkommande uppdrag och frågeställningar.<br></br>
• Avstämning och flytt av säkerhet till/från clearinghus samt collateralhantering.<br></br>
• Uppsättning och underhåll av motparter gentemot depåbank och clearer, t ex SSIs.<br></br>
• Upplägg av static data i SCD för manuellt hanterade instrument.<br></br>
• Löpande förbättringsarbete av interna och externa rutiner och processer.<br></br>
Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet av Back Office arbete inom bank & finans. Du som söker har en vana av att arbeta med finansiella instrument och liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Har du erfarenhet av att arbeta i kapitalförvaltningssystemet Simcorp är detta meriterande. Du som söker har även erfarenhet av statligt arbete.<br></br>
Som person ser vi att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat i ett team såväl som självständigt. Du är även serviceinriktad, driven samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt och har en god pedagogisk förmåga.<br></br>
Du kommunicerar också obehindrat i engelska och svenska både i tal och skrift.<br></br>
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.<br></br>
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?<br></br>
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!<br></br>
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Axel Elveljung via mejl: axel.elveljung@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 12. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera