Back Office-medarbetare till anrikt fondbolag

Arbetsbeskrivning

Är du en driven administratör med stort intresse för fondförvaltning? Back Office-medarbetare till anrikt fondbolag Aktie-Ansvar grundades 1965 och är ett av Sveriges äldsta fondbolag som sedan 2009 ägs av företagets ledning samt Garantum.Bolaget förvaltar cirka 8 miljarder i sju fonder, varav hedgefonden Graal är den största.Med ett stort kontaktnät av oberoende förmedlare och rådgivare, fondplatt-formar, fondförsäkringsbolag samt kapitalförvaltare når man flera av sina sparare. Arbetsbeskrivning: Aktie-Ansvar är nu i ett expansivt skede och söker därför förstärkning inom sin Back Office.Du kommer att vara ansvarig för en eller flera fonder, beroende av storlek, och det innebär allt från kundkontakt, NAV-sättning till löpande bokföring och avstämning.Företaget har både stora företag och privatpersoner som kunder så du kommer att få svara på varierande frågor från personer som ringer in.Du kommer att ingå i ett team med 4 andra medarbetare inom Back Office som tillsammans ansvarar för all administration kring fonderna, såväl i fondandelssystemet som i portföljsystemet. Arbetets omfattning: Arbetstiderna är 8:30-17:00, heltid.Till en början kommer du att vara konsult för Brainpeople men på sikt finns stora möjligheter för rätt person att bli anställd av Aktie-Ansvar. Utvecklingsmöjligheter: Du kommer att få vara delaktig i ett företag i utveckling och tillväxt.Om du tycker om att jobba med kundkontakt är detta ett ypperligt tillfälle att utveckla dina serviceegenskaper.En del av fonderna handlar även med flera olika utländska instrument, vilket kommer att ge dig en bred inblick inom detta område. Kompetenskrav: Vi söker dig som har erfarenhet av värdepapperhantering och en grundläggande förståelse för bokföring samt att du har någon eftergymnasial utbildning.Vi ser det som en stor fördel om du arbetat med hela processen vad gäller administration, både inom fond- och aktiehandel.Vi ser även gärna att du arbetat i en serviceroll med mycket kundkontakt. Personliga egenskaper: För att trivas på den här tjänsten bör du vara social, öppen för förändring och ambitiös.En stor del av arbetet kräver administrativ kompetens så det krävs att du trivs med den typen av arbetsuppgifter och att du är noggrann.Sist men inte minst är du en person som drivs av att lösa olika problem och hitta information för att hjälpa kunder med deras frågor. Övrigt: Vår kund sitter i fina, ljusa lokaler på Engelbrektsgatan i centrala Stockholm. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 mars 2010
  • Ansök senast: 30 april 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


31 oktober 2024

Ekonomiassistent

31 oktober 2024

31 oktober 2024