OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från bankvärlden och en utbildning inom finans? SJR tillsätter nu en analytisk person till vår kunds derivatteam inom Back Office. Detta är en fantastisk möjlighet för en person som är nyfiken med intresse för finansmarknaden.
Vår kund är en av Sveriges största banker och sitter i stora lokaler fina lokaler i Arenastaden i Solna. Nära bra kommunikationer. Här erbjuds du en mycket utmanande arbetsmiljö där du arbetar rätt ihop med dina drivna och ambitiösa kollegor!
Uppdraget är med start omgående och är inledningsvis på 4 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning.
Avdelningen och tjänsten
Du kommer att ingå i teamet för clearade derivat och tillsammans med de övriga i teamet ansvarar du för det dagliga säkerställandet mot clearinghus och kunder.
I ditt arbete kommer du att arbeta med att dagligen säkerställa börshandlade derivat samt Futures. Du kommer att hantera olika typer av finansiella instrument samt riskerna som är kopplade till dessa. I tjänsten kommer du att ha många externa och interna kontakter i en internationell bankmiljö.
Du kommer dessutom att få möjlighet att engagera dig i olika typer av projekt kring utvecklandet av nya processer och arbetssätt på avdelningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har ett stort intresse för bank- och finanssektorn. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet från bank- eller finanssektorn samt har grundläggande kunskaper kring finansiella instrument. Har du erfarenhet av just clearing & settlement, backoffice eller Collateral Management är det meriterande . Vidare har du ett stort engagemang och driv och vill utvecklas. Du är noggrann och analytisk i ditt arbete. Du levererar alltid med kvalitet trots stressiga arbetssituationer och många deadlines och du kommunicerar flytande i svenska och engelska.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-08.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88