Back Office-Medarbetare Treasury

Back Office-Medarbetare Treasury

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en Back Office-Medarbetare Treasury till ett internationellt bolag i Södertälje. Start snarast möjligt, 16 månaders begränsat uppdrag till att börja med.


Är du en person som gillar att samarbeta och trivs med många kontakter? Är du noggrann, engagerad och uppskattar ett operativt arbete? Vi söker nu en person till funktionen Back Office.

Vårt team är ett kompetenscentra och operationellt ansvarigt för valutasäkring, finansiering och cash management inom koncernen. Group Treasury´s uppdrag innebär att bolaget alltid skall kunna uppfylla de betalningsförpliktelser som finns inom koncernen. Verksamheten har idag ett 30-tal medarbetare och bedrivs i ett flertal länder och bolag.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet inom Backoffice innebär avstämning av valuta- och ränteaffärer, likvidhantering av valutaterminer, ränteswapar, ränte- och amorteringsbetalningar. Därutöver ansvarar vi för daglig avstämning och uppföljning av samtliga finansiella valutaflöden på ett hundratal bankkonton tillhörande bolaget. Vi är en operativ kontrollfunktion inom Group Treasury som arbetar mot tydliga deadlines.
I månadsboksluten är vi ansvariga för avstämning av bolagets samtliga cash pooler.
Vi agerar på den internationella finansmarknaden vilket innebär att vi har täta kontakter med flertalet svenska och internationella banker. Dessutom har vi nära kontakt med bolagets många dotterbolag, både i Sverige och utomlands.

Din profil
Vi ser gärna att du är civilekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från arbete inom finans - & banksektorn, gärna inom Back office.
Då vi kontinuerligt arbetar med processförbättringar ser vi det som positivt om du har intresse för system och processutveckling. Vi använder Quantum så det är en stor fördel om du har erfarenhet av detta system.
Eftersom kontaktnätet är stort tror vi att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i grupp. Då vi har daglig kontakt med utländska banker och dotterbolag är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Denna rollen kräver flytande kunskaper i både svenska och engelska.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Incluso i Södertälje. Start är snarast möjligt och uppdraget löper initialt i 16 månader.

Vänligen sök med CV och kort motivering via länken nedan. Vi presenterar kandidater löpande. Ansvarig rekryterare på Incluso är Marianne Nilsson.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Karin Persson
0707-33 31 38
Rekryterare Marianne Nilsson
0704-174419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Incluso AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 56 C
Stockholm

Postadress

Sveavägen 56 C
Stockholm, 11136

Liknande jobb