Back Office och Fondadministratör till finansbolag i centrala Stockholm

Back Office och Fondadministratör till finansbolag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en konsult till deras Fondadministration och Back Office. Uppdraget är sex månader med goda chanser till förlängning. Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Om tjänsten

Som medarbetare inom Back Office kommer du främst arbeta med att administrera affärsflödena i bolagets fonder. Du arbetar med löpande värdering och redovisning, hjälper till med löpande kontroll av fondernas placeringsregler och risker samt upprättar årsberättelser, performance-, kund- och myndighetsrapportering.

Du förväntas även att vara med och effektivisera processflöden i stort och smått. Du blir en viktig del av strävan att automatisera och digitalisera administrativa processer.

Rollen innebär mycket samarbete med förvaltare, risk- och compliancefunktionerna och kundservice samt externa kontakter och omfattar även projekt kring nya regelverk, redovisning, finansiella instrument och IT-system

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har akademisk examen från högskola eller universitet och som har arbetat ett par år inom ekonomi/bank/finans. Det är meriterande om du har arbetat inom fondbranschen. Vidare har du goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av andra systemstöd då arbetet involverar arbete med bolagets portföljsystem, orderhanteringssystem m.m.

Som person är du prestigelös, engagerande och driven. Du är strukturerad, har en hög kapacitet och är skicklig på att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra, internt och externt. Vidare trivs du i en kultur som präglas av högt i tak där du får möjligheten att ta egna initiativ.

Ansökan

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024