Back Office-specialist inom fonder och värdepapper

Back Office-specialist inom fonder och värdepapper

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Vår kund är Skandinaviens ledande konsultbolag inom IT och digitalisering. Här erbjuds du en unik möjlighet att jobba i en global miljö med några av de största kunderna i Norden inom kapitalmarknadsområdet.

Om du vill arbeta på en plats med stora utvecklingsmöjligheter, bra balans mellan privat- och arbetsliv samt kunna bidra med dina kunskaper för att hjälpa bolagets kunder att utvecklas kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
Som Back Office-specialist kommer du arbeta i ett team om 7 andra specialister med placering på bolagets kontor i Malmö. Du kommer att arbeta utifrån väl upparbetade processer där du bland annat kommer att:

- Hantera fonder såsom att säkerställa att aggregerade ordrar skickas till kund
- Hantera skatterapportering inklusive korrigering och slutrapport till kund
- Vara en brygga mellan företaget och dess kund samt agera first line support för de ärenden som är kopplade till din avdelning
- Identifiera förbättringsåtgärder och automatisera delar av arbetet


Din kompetens
Skallkrav:

- Erfarenhet från bank och finans, t.ex inom back office, kundservice, fond-/aktiehantering eller dylikt

Meriterande:

- Kunskap inom AbaSec

Personliga egenskaper:

- Positiv och tar för dig för att driva uppgifter framåt
- Flexibel och öppen för att arbeta med olika arbetsuppgifter
- Bra på att kommunicera
- Intresse för fonder/aktier


Övrigt
För den här tjänsten kommer du initialt att ha din anställning hos Procruitment AB för att efter en tid övergå i anställning hos kund.

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Malmö

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.

Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Markus Rosen
+46 (0)70-766 36 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Lagergrens gata 2, Karlstad
None

Postadress

Lagergrens gata 2
Karlstad, 65226

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024