OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Weber är världsledande tillverkare av torrbruk och utvecklar innovativa lösningar för nybyggnation och renovering i 63 länder. Weber marknadsförs i Sverige av Saint-Gobain Sweden AB.
Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 170 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3,2 miljarder SEK. Saint-Gobain Sweden AB, Weber är kvalitets- miljöcertifierat certifierat enligt ISO 9001, ISO 14001 och AFS 2001:1
Nu söker Weber en Back Office Specialist med team leader-ansvar till kontoret i Sollentuna. Initialt är detta ett konsultuppdrag förmedlat via Sharper som efter sex månader övergår i en tillsvidareanställning hos Weber.
Dina arbetsuppgifter:
Som Back Office Specialist kommer du vara en del av Webers kundavdelning, vilken präglas av mångfald, affärsdriv och öppenhet. Närmsta teamet består av två drivna och positiva personer som bland annat hanterar kundbonusar, fakturakrediteringar, utbetalningar och har kontroll över kundavtal och övrig administration i SAP Sales & Distribution.
Som team leader arbetar du med coaching, utbildning och vidareutveckling, men minst lika mycket med analys, avvikelsehantering och processutveckling. Du kommer ha breda interna och externa kontaktytor med chefer, kollegor, kunder och leverantörer.
Du erbjuds du en bred roll med möjlighet att ta mycket ansvar. Du får stora möjligheter att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du utför egna arbetsuppgifter - högt som lågt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Upprätta kontroll över avtal, rabatter och övriga uppgörelser.
- Utbetalningar av bonusar och marknadsföringsbidrag.
- Krediteringar av fakturor.
- Analytiskt och utveckling av processer.
- Coacha, utbilda och vidareutveckla ditt team.
Din profil:
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete i SAP - utöver användarnivå. Du är van vid att analysera avvikelser och utveckla processer för att säkerställa förbättring och effektivisering. av det dagliga arbetet. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i MS Office - särskilt Excel där du också befinner dig på en mer avancerad nivå. Har du erfarenhet av att ha jobbat med EDI och elektronisk dataöverföring är detta ett plus. Vidare pratar och skriver du svenska såväl som engelska obehindrat.
Som person är du analytisk och har ett sinne för att lösa problem. Du är väl medveten om att resultat uppnås bäst när hela teamet bidrar. Vidare är du en duktig kommunikatör som kan motivera, engagera och inspirera personer i din omgivning. För att lyckas i rollen och på Weber tror vi även att du är nyfiken, positiv och öppen för att arbeta på nya sätt.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om oss
I denna rekrytering samarbetar Weber med Sharper. Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden (https://www.linkedin.com/company/sharper/)