Back Office Specialist till Pensum

Back Office Specialist till Pensum

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett väletablerat bolag där du kommer agera expert inom back-office? Pensum söker en engagerad och självständig Back Office Specialist som vill vara med på Pensums fortsatta tillväxtresa. Här får du möjligheten att ta ett helhetsansvar och arbeta i en bred och händelserik roll!
OM PENSUM
Pensum arbetar inom både sak-, liv- och pensionsförsäkringar samt kapitalförvaltning. De har därför möjligheten att erbjuda deras kunder omfattande finansiella lösningar inom flera områden där allt är samlat på ett och samma ställe. Pensum erbjuder därför en stark fördel i dagens marknad där valmöjligheterna är oändliga och många gånger komplicerade och spridda på olika platser.
Teamet består i dagsläget av sex personer där du självständigt kommer att stötta upp samtliga kapitalförvaltare i deras arbete och agera expert inom back-office.
DU ERBJUDS
En platt organisation med högt i tak och snabba beslutsvägar
En bred roll där du får chans att utvecklas och bli delaktig i utvecklandet av arbetsprocesser
Stora utvecklingsmöjligheter inom finans

OM ROLLEN
Som Back Office Specialist kommer du att få ett stort ansvar att sköta bakomliggande administration inför köp, sälj och flytt inom värdepapper. Du kommer vara en viktig nyckelspelare i verksamheten samt för Pensums kunder då du kommer att agera kapitalförvaltarnas högra hand kring administrationen.
ARBETSUPPGIFTER
Ansvara för den bakomliggande administrationen inför köp, sälj och även flytt av värdepapper åt nya kunder
Onboarding och registrering av kunder
Boka handel av värdepapper samt kontinuerliga avstämningar utav Pensums kunders depåer
Sköta Corporate actions och nyemissioner

VI TROR ATT DU HAR
Runt ett års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter inom t.ex kapitalförvaltning
Mycket goda kunskaper i Excel
Ett stort intresse för finansmarknaden
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Kunskaper i finanssystemet FA Soultions
En examen inom relevant ekonomi eller finans

SOM PERSON ÄR DU
Självgående
Flexibel
Noggrann

ÖVRIGT
Start: Omgående
Placering: Jakobsbergsgatan 13, Stockholm
Omfattning: Heltid
Typ av uppdrag: Långsiktigt uppdrag

OM GIGSTR
Vi på Gigstr matchar företag med jobbsökare, frilansare och team. Med hjälp av Gigstr-appens smarta matchningsteknik, flexibla upplägg och kunniga rekryterare som kan young professionals har vi snabbt blivit en av marknadens mest uppmärksammade gigmatchningstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstr AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 november 2020

Postadress

Alströmergatan 22
Stockholm, 11247

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024