OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Back Office-medarbetare till Handelsbanken. Har du erfarenhet av vÀrdepapper och Àr redo för nÀsta steg?
Om tjÀnsten
Vi söker en Back Office-medarbetare till vÄr kund. Det Àr ett konsultuppdrag dÀr du blir anstÀlld av Wrknest men jobbar som konsult ute hos Handelsbanken. Uppdraget löper frÄn 22-10-01 till och med 2023-03-31.
Dina framtida arbetsuppgifter
- AvstÀmning av affÀrer pÄ transaktions- och positionsnivÄ
StÀmma av innehav och konton
Likvidhantering
Kund och instrumentupplÀgg
Problemlösning
Intrimning av nya rutiner samt effektivisering av befintliga rutiner.
Support till kunder och interna avdelningar
Vi söker dig som har
- Gedigen vÀrdepapperkunskap
Erfarenhet och intresse av arbete inom vÀrdepappersmarknaden
Kunskap om affÀrsflöden vÀrdepapper, settlementprocessen i de nordiska CSD:erna, kÀnnedom om arbete mot depÄbank.
Kompetens kring processförbÀttring samt intrimning av rutiner
Har lÀtt att ta till sig ny teknik/system samt se möjligheter till effektivisering
Positiv attityd
Lagspelare
Strukturerad och noggrann
FörmÄga att hantera en hektisk miljö som stÀndigt förÀndras
Prestigelös
Nyfiken
Ăvrig information
Start: 2022-10-01
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
AnstÀllningsform: Visstid
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.