Backoffice

Backoffice

Arbetsbeskrivning

I rollen som backoffice arbetar du brett med administrativa och supporterande uppgifter med ett stort fokus på service. Mycket av det dagliga arbetet ligger i att hålla koll på orderingång, planera order tidsmässigt för packning i vårt lager, dagligen hålla morgonmöten och delegera uppgifter till lagerpersonalen samt boka frakter då leveranserna är färdigpackade. Kort och gott har du kontrollen över företagets löpande agenda. Du har den övergripande bilden av orderns kostnader och kan tillsammans med ekonomi genomföra fakturering. Du är även drivande i hanteringen av vårt ordersystem med uppdatering av saldon och priser. Du tar emot inkommande samtal och mail på ett proffsigt sätt. Det förekommer även uppdatering av hemsida samt utveckling av sociala medier.

Profil:

Avslutad gymnasieutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och service
Flytande svenska och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet samt god datorvana


Meriterande:


Engelska i tal och skrift
Kunskaper i affärssystemet FortNox
Kunskaper i web-design och bildhantering


Vi tror att du som söker inte bara är en fena på administration utan även trivs med att ge förstklassig service, både till kollegor och till kunder. Du är givetvis noggrann, lättlärd och strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att samarbeta med andra. Arbetet innebär mycket samordning. Du som söker bör vara utåtriktad, positiv, serviceinriktad och anpassningsbar samt ta egna initiativ. Vi har daglig kontakt med våra kunder, transportörer och leverantörer och det kan stundtals bli väldigt intensivt.


Ansökningar hanteras löpande, anställning kan ske innan ansökningstid gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordenlist AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024