BACKOFFICE ADMINISTRATÖR

BACKOFFICE ADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Vi söker en medarbetare till vårt administrativa team med intresse för backoffice administration till vår rehabmottagning i Solna. Som administratör kommer du främst arbeta med avancerad schemaläggning, bokning av patienter och databashantering.



Din profil
Vi söker dig som har god logistisk förmåga, är noggrann och strukturerad. Viktigt att du har intresse och erfarenhet av schemaläggning. Meriterande om du tidigare arbetat med vårdadministration. Sökande med kunskaper om pivottabeller, skriva formler i Excel samt utforma grafer och tabeller är meriterande, liksom kunskap i enklare statistik.
Administrationen är oftast patientens/kundens första kontakt med verksamheten – via telefon eller reception. Du är serviceinriktad i bemötande av patienter och kunder i telefon och i reception. Du visar respekt för integritet hos patienter och klarar av att hantera känsliga uppgifter.
I vårt administrativa team lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga och flexibilitet. Hela verksamheten bygger på teamarbete, där du är en del av en helhet.
Det administrativa teamet består idag av tre administratörer som arbetar nära tillsammans och fungerar som en viktig stöd- och servicefunktion, både externt och internt.
Du har minst gymnasieutbildning. Språk: flytande svenska i tal och skrift.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst arbeta backoffice med fokus på avancerad schemaläggning, bokning av patienter, databashantering och vara behjälplig i att ta fram enklare statistikuppgifter. Mycket av arbetet görs i Excel. Det är viktigt att du kan arbeta fokuserat och strukturerat.
Arbetsuppgifterna kan skifta utifrån verksamhetens behov och vi täcker upp för varandra i det administrativa teamet. Det är bra om du besitter en förmåga att snabbt kunna skifta fokus och klarar av att arbeta under tidvis högt tempo. Erfarenhet från servicebranschen, reception eller annan kundservice är önskvärt då kortare pass i receptionen kan förekomma. Tyngdpunkten av tjänsten är dock backoffice administration.


Om anställningsvillkoren
Föräldravikariat med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Heltid. Friskvårdsbidrag.


Om oss
Rehabakademin arbetar med specialiserad rehabilitering för patienter med utmattningssyndrom och långvarig smärta. Tillsammans med Arbetsmiljöakademin levereras även tjänster till arbetsgivare inom arbetsmiljöarbete, chefsstöd, grupputveckling, arbetslivsinriktad rehabilitering och ergonomi. Vi är idag 24 medarbetare och finns belägna vid Solna Strands t-banestation, endast 10 min från T-centralen. Vi är ett engagerat gäng som gillar att arbeta tillsammans – vi vill bidra till ökad livskraft såväl hos individer som i organisationer. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.rehabakademin.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rehabakademin AB Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Postadress

Korta Gatan 9 2TR
Solna, 17154

Liknande jobb


10 oktober 2024