OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du är administrativt lagd finns här en tjänst där du arbetar på IT-avdelningens servicedesk och blir ett ovärderligt stöd! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en backoffice-administratör till vår kund! De är ett företag som utgör en viktig del av en ledande bilkoncern och är specialiserat inom områden som drift, support, systemutveckling, projektledning och IT-säkerhet. Här får du chansen att arbeta inom en dynamisk IT-miljö som ständigt utvecklas. För närvarande erbjuder företaget support till cirka 5000 användare, inklusive medarbetare inom koncernen och användare från andra kunder inom branschen. Koncernen har närvaro i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien. Tjänsten är placerad i Sisjön, Västra Frölunda och du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan 6.30-18.
Dina arbetsuppgifter
Som backoffice-administratör kommer du att ingå i IT-avdelningens servicedesk. Ditt ansvar omfattar att agera, eskalera och prioritera inkomna ärenden inom gruppen, samt att hantera beställningar och behörigheter i Active Directory (AD). Du kommer att arbeta i olika program inom Microsoft.
Dina egenskaper
Du är självgående, gillar att jobba i team och har en serviceinriktad inställning. Din uppmärksamhet på detaljer och ansvarskänsla gör att du är noggrann i ditt arbete. Att lösa problem är något du är bra på, och du är alltid villig att lära dig nytt och dela med dig av det du kan. Dessutom är du nyfiken och analytisk, och du trivs i en positiv och engagerande arbetsmiljö. Du är inte bara självständig utan också en värdefull lagspelare som tar personligt ansvar för teamets framgång.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Skicka in den redan idag!
Kvalifikationer:
Tidigare erfarenhet inom administration
Goda kunskaper inom Microsoft
IT-intresse
Erfarenhet av AD
Kan kommunicera obehindrat på franska, svenska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet från liknande bransch
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos kunden. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34336 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på perido.se.