Backoffice administratör till BCA - störst på bilauktioner i Europa

Backoffice administratör till BCA - störst på bilauktioner i Europa

Arbetsbeskrivning

Gillar du att ha kul på jobbet ihop med ett gott gäng kollegor? BCA söker nu deras nästa kollega till kontoret på Ringön i Göteborg. Här får du ta plats på ett kontor med kollegor i blandade åldrar där den gemensamma nämnaren är att man har just kul på jobbet! Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Gemenskap, familjärt och hårt arbete är några ord som beskriver BCAs medarbetare och kultur. Känner du igen dig i dessa ord kan rollen som Backoffice administratör vara något för dig. I rollen är det din kreativitet som sätter gränserna på hur du kan arbeta eller lösa eventuella utmaningar. Dina arbetsuppgifter varierar med allt ifrån kontroll av underlag och data till rapportering och sammanställning. Du har ett brett kontaktnät i form av interna kollegor från ditt kontor i Göteborg men också ekonomi i Stockholm. Därför ser vi det som väsentligt att du är en person som gärna kastar dig in i sociala sammanhang. Därtill ställs det höga krav på din noggrannhet då du kommer arbeta med bland annat fakturor, detta underlag ska sedan matchas till underlag i systemen.

Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag där du anställs som konsult hos oss på Academic Work för att sedan arbeta ute hos BCA. Tjänsten inleds med en konsultanställning på 6 månader, med goda chanser till förlängning beroende på hur samarbetet mellan alla parter utspelar sig. Hos BCA välkomnas du med öppna armar där aktiviteter som bland annat jul- och sommarfest, spontana AWs och luncher är en vardag.

Vi söker efter dig som har en gymnasial utbildning i ekonomi och kanske har du jobbat något år/ett par år med administration eller sälj och nu vill se något nytt? Då är denna tjänst perfekt för dig! Hoppas vi ses.

Du erbjuds
- En varierad roll där du får möjligheten att ta fullt ägandeskap över det du gör
- Ett kontor med glada och roliga kollegor där du har kul på jobbet
- En gedigen introduktion och utbildning med dagar i bland annat Stockholm och/eller Strängnäs
- En konsultchef som agerar stöttande och coachande under hela din anställning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Matcha fakturor med underlag i systemet och skicka vidare till ekonomi i Stockholm
* Arbeta med betalningar, registrering av fordon och transportbokningar
* Kontakt med bilhandlare, transportbolag, banker och kollegor på inköp och ekonomi
* Kontrollera marginaler och volym sett till inköp och lagervärde
* Ta fram och analysera data i Excel åt kollegor, allt från interna ledtider till statistik av kunder
* Hjälpa till med utskick och övriga marknadsaktiviteter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasial utbildning i ekonomi
- Har grundläggande kunskaper i Excel och generellt sett en god datorvana
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av fakturahantering
- Arbetat inom bildindustrin exempel med auktioner
- Arbetat på ett logistikbolag

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsinriktad

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som absolut viktigast att du är en social person som inte räds av att knyta nya kontakter och relationer samtidigt som du har huvudet på skaft och har ordning och reda i ditt arbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa. BCA har en årsomsättning på över 45 miljarder SEK och har ca 4 000 anställda. BCA har ett nära samarbete med bilfabrikerna, importörerna, uthyrnings-, leasing- och finansieringsbolag samt vagnparksägare, kommun och stat. BCA håller årligen över 8 000 auktioner i hela Europa och hanterar varje år över 1,7 miljoner begagnade bilar. I Sverige är BCA Vehicle Remarketing etablerade sedan 2005. Vi har tre anläggningar (Göteborg, Malmö och Södertälje) som hanterar cirka 20 000 fordon. Läs mer om dem här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2024
  • Ansök senast: 25 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024