OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
ABB har idag en rikstäckande organisation med verksamhet på ett tjugotal orter som vi nu ytterligare stärker med utgångspunkt i Sundsvall.
Inom vår serviceorganisation medverkar vi till att optimera våra kunders anläggningar utifrån flera hållbarhetsfaktorer: driftsäkerhet, kostnadseffektivitet, material- och energieffektivitet samt utifrån ett hälsa- och säkerhetsperspektiv. Genom att ha god kunskap om kundens redan installerade ABB-produkter kan vi erbjuda produkter och tjänster som är anpassade för kundens situation. Vårt serviceerbjudande kan handla om uppgraderingar, studier, analyser, förbyggande och prediktivt underhåll samt utbildning. Även avancerade tjänster som t ex tillståndsbaserat underhåll och remote styrning via vårt Collaborative Operation Center ingår i de tjänster som vi levererar till våra kunder. Våra servicetjänster erbjuds från alla våra olika produktområden; drivsystem, motorer & generatorer, kraft-, robot- och styrsystem.
Serviceavtal är en central del i ABB:s verksamhet och en nyckel för vår fortsatta lönsamma tillväxt. I denna roll är du en del av det rikstäckande teamet för serviceavtal och arbetar nära vår sälj- och leveransorganisation. Du rapporterar till ansvarig chef för Service Delivery inom Energy Industries.
Your responsibilities
I den här rollen kommer du att arbeta med att registrera nya serviceavtal, omskrivningar och ändringar i befintliga servceavtal i samarbete med avtalsledare och säljare.
Registrera och uppdatera prislistor, ramavtal och andra rabatter för för ABBs kunder.
Registrera och underhålla kunddata omfattande fakturaadresser, godsadreser, kundnummer mm.
Agera superuser för ABBs kunder i kundportalen myABB vilket innebär såväl registrering, underhåll och bistå med support.
Your background
Du som söker har god administrativ förmåga och kontinuerligt strävar efter att effektivisera arbetet och dess processer.
Goda kunskaper i SAP och MS Office.
Som person trivs du med att arbeta i team och bistå avtalsledare och säljare med support, samt även självständigt arbete.
Du är flexibel och har god samarbetsförmåga.
Du har lätt för att utrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.
More about us
Rekryterande chef Alice Frykberg +4621-34 29 07, svarar på dina frågor gällande tjänsten. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson +4621-34 25 72, Unionen: Hannah Norén +4621 34 23 01, Ledarna: Leif Öhrberg +4621-34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Sara Vestin, +46 724-64 46 88.
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 15 mars 2023. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst.
Om Du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.