OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Avanza Avanza - Spararnas bank växer snabbt och nu söker vi nya ambitiösa, duktiga medarbetare som vill vara med att föra Avanza framåt. Vi söker en medarbetare till vår försäkringsgrupp som idag består idag av tre personer och är en av sex grupper som ingår i Backofficeavdelningen på Avanza.Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med erfarna kollegor och tillsammans kommer ni att ansvara för all löpande administration av Avanza Pensions försäkringsprodukter samt IPS.Vilket bl.a. innebär att genomföra ändringar under försäkringstiden (t ex ändring av förmånstagare, överlåtelse, ändring av försäkringsskyddet mm), genomföra hel- och delåterköp, sköta löpande utbetalning, dödsfallsreglering samt hantera in- och utflytt av IPS.En del av arbetet består också av att utveckla våra systemstöd och arbetsrutiner.Lämplig bakgrund Vi söker dig som har . erfarenhet från försäkringsbolag och/eller bank . intresse av administrativt arbete Vi värdesätter om du har .några års erfarenhet av livförsäkring .kännedom inom familje-, arv- och skatterätt . ekonomisk eller juridisk utbildning Viktiga personliga egenskaper för att passa in på Avanza och denna tjänst är flexibilitet, samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt.Det är även viktigt att du värdesätter hög kvalitet och gärna tar egna initiativ.Avanza kan erbjuda dig ett spännande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och med många trevliga medarbetare i centrala Stockholm.Märk den med "Backoffice försäkring".