OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedemount Sportswear & Fashion AB grundades år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen, belägna i Bohuslän och Värmland.
Sportshopen tillhör en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Sortimentet består i huvudsak av sportkläder och skor från ledande märkesleverantörer. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför även egna varumärken, kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat året runt.
Genom att långsiktigt samarbeta med märkesleverantörer i kombination med egna varumärken har företaget skapat en omfattande tillväxt med fokus på gränshandeln.
Företaget har ca 250 anställda och omsätter drygt 550 MSEK. Huvudkontoret är placerat i Grebbestad där vi 2012 öppnade Nordens största sportbutik (14 000 m2).
Läs mer på www.sportshopen.nu och www.swedemount.se
Vi söker nu en försäljnings- och inköpsadministratör.
Vi letar efter dig som är positiv, flexibel och ansvarstagande.
Som person är du självgående, strukturerad, utåtriktad och kommunikativ. Du gillar att arbeta självständigt och är driven av att metodiskt lösa dina uppgifter.
Arbetsuppgifter
Sammanställa underlag för annonsering ( on- och offline marketing).
Administrativt ansvarig för priser och erbjudanden, kampanjer etc.
Butikssupport via mail.
Ansvarig för utskick av rapporter.
Förberedelser/underhåll av orderstock inför rapportering(vecka/månad/kvartal)
Administration och uppföljning av inköp, tex orderbekräftelse gentemot löpande plan, intrastatrapportering, underhåll av importpåslag tullkoder etc.
Administrering och koordinering av leverantörsavtal emot leverantörs måluppfyllnad.
Kvalifikationer
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter en merit.