Backoffice medarbetare till derivatgrupp på storbank

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från bankvärlden och en utbildning inom finans? Vill du jobba i en sammansvetsad grupp där du får chans att påverka processer och förbättra dem? Vill du jobba medclearadederivati en miljö med ett högt tempo? Då kan vi ha tjänsten för dig!

SJR söker för kunds räkning en medarbetare inom Collateral Management. Vår kund är en av Sveriges största banker och sitter i stora lokaler centralt i Stockholm. Här erbjuds du en mycket utmanande arbetsmiljö där du arbetar rätt ihop med dina 4 drivna och ambitiösa kollegor!


Avdelningen och tjänsten
Du kommer att ingå i teamet för clearade derivat och tillsammans med de övrigai teametansvarar du för det dagliga säkerställandet mot clearinghus och kunder.

I ditt arbete kommer du att arbeta med att dagligen säkerställa börshandlade derivat samt Futures. Du kommer att hantera olika typer av finansiella instrument samt riskerna som är kopplade till dessa. I tjänsten kommer du att ha många externa och interna kontakter i en internationell bankmiljö.


Du kommer dessutom att få möjlighet att engagera dig i olika typer av projekt kring utvecklandet av nya processer och arbetssätt på avdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har ett stort intresse för bank- och finanssektorn. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet från bank- eller finanssektorn samt har grundläggande kunskaper kring finansiella instrument. Har du erfarenhet av just clearing & settlement, backoffice eller Collateral Management är det meriterande . Vidare har du ett stort engagemang och driv och vill utvecklas. Nu är noggrann och analytisk i ditt arbete. Du levererar alltid med kvalitet trots stressiga arbetssituationer och många deadlines.I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående och 12 månader framåt med anställning hos SJR . Där efter finns stor chans till förlängning eller övertag till kunden. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus -070- 471 59 18

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 maj 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024