Backoffice medarbetare till nischbank i City

Backoffice medarbetare till nischbank i City

Arbetsbeskrivning

SJR har fått i uppdrag att hitta vår kunds nästa backoffice medarbetare! Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter finns det stor chans till överrekrytering. Vår kund är en mindre nischbank med kontor i city.

Rollen på Backoffice
Teamet inom Backoffice ansvarar tillsammans för att ge professionell service till bolagets kunder som framförallt består av privata och institutionella investerare. Du kommer arbeta nära och stötta rådgivare, handlare och fondförvaltare. Backofficerollen är administrativ och du kommer bland annat att arbeta med;

- Onboarding av nya kunder och kunddokumentation
- Avtalshantering
- Kontoavstämningar
- Corporate Actions
- Flyttar av likvida medel


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant utbildning från högskola/universitet. Du har ett genuint intresse och förståelse för finansbranschen och vill utvecklas i en administrativ roll. Vi ser därför gärna att du har en bakgrund inom bank/finans och att du trivs i en miljö med många interna och externa kontakter.

Du levererar med kvalitet och alltid med en hög servicekänsla. Du gillar att ta för dig på ett ödmjukt sätt och du samarbetar gärna med dina kollegor i teamet. Hos vår kund uppskattas en drivkraft och egna initiativ och du bidrar till energi i backoffice teamet.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under 6 mån med start så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande så därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan redan idag!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Backoffice

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024