OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Backoffice medarbetare till en välkänd bank i Stockholm. Har du erfarenhet av värdepappersflödet? Är du även driven, har lätt för att samarbete och tycker om förändringsarbete? Då kan det vara dig vi söker!
Det är ett konsultuppdrag med start omgående som väntas pågå under 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara ;
• Aktieutdelningar
• Emissioner
• Teckningsrätter
• Split
• Konkurs/ Likvidation
• Hantering av fonder med kontantutbetalningar
• Registervård värdepappersregister
• Avstämningar tillhörande Corporate Actions . Avstämningar för Bankkonto, värdepapperskonto och interna systemkonto.
• Bevaka företagshändelse och registrera Corporate actionshändelser som kalenderaktiviteter
• Kundkommunikation: Innefattar brevutskick till bankens kunder, men även kontakt med avtalspartner.
• Årsskifteshantering
• Resurs till övriga backoffice
Vem söker vi till denna tjänst
För ett lyckat uppdrag söker dig som har arbetat som Backoffice administratör under ett par år och har erfarenhet av värdepappersflödet.
Har du eftergymnasiala studier inom ekonomi, bank och-/eller tidigare erfarenhet av Euroclear och post trade är det meriterande. Har du även kunskaper inom Wizer? Toppen!
För att trivas hos kunden tror vi att du som person är driven och engagerad i ditt arbete. Tycker om att hitta nya lösningar och att tänka nytt. Vi tror också att du är duktig på att skapa relationer och har lätt att samarbeta med andra människor.
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
Eftersom det kommer ske många förändringar hos kunden, där både arbetssätt och målsättningar kommer att förändras så behöver du vara en person som kan hantera detta och trycka att det är spännande.
Tillsättning
Startdatum: 2020-09-01
Längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning
Plats: Stockholm
I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss. Varför passar just du för uppdraget?
Om Jobzone Sverige
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?