Backoffice medarbetare till Treasury till världsledande bolag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett internationellt och dynamiskt företag? Vill du vara med att utveckla den centrala treasuryfunktionen? Då kanske detta konsultuppdrag på ett världsledande bolag vara din nästa utmaning!


För kunds räkning söker vi nu en backoffice medarbetare till Treasury till ett konsultuppdrag på minst 12 månader. Vår kund är ett världsledande bolag med kontor i centrala Stockholm.Du kommer ingå i en större grupp inom Treasury och dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta;

- Netting av koncerninterna betalningar

- Finansiella betalningar

- Kontroll och bekräftelse av både koncernexterna samt -interna affärer

- Dagliga avstämningar inom cash pooler

- Upprättande av dagliga likviditetsrapporter

Du kommer arbeta i en bred roll inom Treasury och du får även chans att vara med i spännande utvecklingprojekt. Rollen innebär även stora kontaktytor både internt och externt vilket ställer krav på din serviceförmåga.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet inom Treasury från just företagsvärlden. Har du tidigare erfarenhet av redovisning är det meriterande men detta är inget krav. Tonvikten i denna process kommer ligga på dina personliga egenskaper då arbetet ställer höga krav på struktur, noggrannhet och analys.I rollen hos vår kund sker mycket av arbetet i team så du får gärna ha en god samarbetsförmåga.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på minst12 månader med start under februari eller mars 2019. Urval och intervjuer sker löpande så sök gärna tjänsten idag!

Har du frågor rörande rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet- 076 647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 februari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024