Backoffice och Sales & Support till NCC Kundcenter

Backoffice och Sales & Support till NCC Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Vi på NCC Industrys Kundcenter hjälper våra kunder vid in- och utvägning, tar emot förfrågningar, beställningar och transportleder för företags- och privatkunder samt hanterar all fakturering. Vårt mål är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill jobba med Backoffice och Sales & Support tillsammans med ett engagerat gäng. Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.

Rollen som Backoffice och Sales & Support

Rollen hos oss kommer bestå av två delar där ena delen är säljadminstration inom vårt team Sales & Support och andra delen är Backoffice där du också kommer ha din tyngdpunkt. Inom Backoffice ingår fakturahantering genom hela processen.

Exempel på arbetsuppgifter


• Fakturering inklusive förhandsgranskning
• Ansvara för granskning och rättning av ordrar
• Manuella kompletteringar och rättningar
• Ansvar för krediteringar
• Hantering av reklamationer
• Hantering av masterdata - som exempelvis att lägga upp nya kunder, uppdatera produktstruktur vid behov, uppdatera avtal och prislistor
• Tätt samarbete inom kundcentret samt med andra shared service center, framför allt NBS som är vår shared service för ekonomi

I rollen som Sales & Support kommer du arbeta med säljadministration och stötta vår säljavdelning bland annat genom att skapa offerter i systemet och svarar på inkommande förfrågningar från kunder via mail och telefon.

Din profil

Vi ser gärna att du har en ekonomirelaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomi. Har du haft kundkontakt eller jobbat med säljadministration tidigare är detta meriterande.

Vi söker dig som är serviceminded samt noggrann och organiserad i ditt sätt att arbete och är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt. Du är en flexibel teamspelare som tycker om att hjälpa till. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt kundcenter i Borås. Provanställning tillämpas.

Kontakt och ansökan

Har du har frågor kring tjänsten? Kontakta Jeanette Björfjäll, Team Manager Backoffice, på telefon 079 072 87 54 eller mail jeanette.bjorfjall@ncc.se.

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2022-11-27. Registrera din ansökan och CV nedan.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Om oss 

På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. 

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 

Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024