OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ATG Scandinavia AB är ett ledande företag inom bearbetning av armeringsstål med huvudkontor i Falkenberg (Sverige). Det är en del av ATG Deutschland GmbH med huvudkontor i Mülheim (Ruhr) och ytterligare anläggningar i Monheim, Niemegk, Wismar, Rostock, Schwerin. Vi handlar, bearbetar och förädlar armeringsstål för byggbranschen. Vi är en del av den internationella DITH-gruppen, men ser oss fortfarande som ett medelstort och ägarstyrt företag.
För att stärka vårt team söker vi en Backoffice / Orderadministratör.
Placeringsort är Falkenberg.
Arbetsuppgifter
I rollen som administratör ansvarar du huvudsakligen för beställnings- och orderhantering. Du sitter som första kontakt ut mot företagets kunder, och mottager och hanterar en stor variation av beställningar. Du arbetar därtill med orderläggning och säkerställer att kundorder, såväl som nya kunder administreras och registreras i affärssystemet. Utöver kund- och orderhantering kommer arbetet innebära annan administrativ dokumentation, så som att säkerställa att affärssystemet är uppdaterad vad gäller artikellistor och priser. Det är en bred roll med många kontaktytor, där du utöver extern kontakt även arbetar i nära samarbete med lager och sälj.
I rollen som administratör kommer du att tillhöra bolagets Back Office avdelning, vilken bland annat utgörs av funktion inom order, administration och inköpt. Du kommer att ingå i ett litet team som präglas av en stark kultur och högt i tak. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att säkerställa din utveckling i rollen. Tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder.
• Kundkontakt per mejl och telefon, mottaga beställningar och svara på frågor om ex priser
• Administrativa uppdrag, så som uppdatering i system och hantering av prislistor
• Registrera och offerera kundorder
• Övrig administration och dokumentation i Excel samt affärssystem
• Samarbeta med kollegor för att lösa kunds behov
Att arbeta med oss:
Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med förmånliga anställningsvillkor som bland annat innebär en prestationsbaserad lön och företagets pensionsplan.
Du bör ta med dig detta:
Rätt person för tjänsten har en naturlig drivkraft, är engagerad i sitt arbete och har mycket god förmåga att kommunicera. Du ska vara flexibel, noggrann och detaljmedveten. Arbetstempot är växlande så din egen känsla för vad som måste prioriteras är viktig.
Du har goda kunskaper om Microsoft Office, är kommunikativ och behärskar svenska, och engleska i tal och skrift. B-körkort krävs i tjänsten. Tyska är meriterande.
Din profil:
För att vara framgångsrik i rollen som administratör så ser vi att du är en strukturerad person med hög servicekänsla och har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du är lösningsorienterad och räds inte för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Slutligen är du som person hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta teamet, oavsett om det ingår i inom ramarna för din roll eller inte.
Är du intresserad?
Då ser vi fram emot att ta emot dina ansökningsdokument inklusive CV, lönekrav och tidigast möjliga startdatum (via e-post) till recruiting@atg-steel.com.
Bemanning och rekryteringsfirmor undanbedes.