OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Finepart Sweden AB utvecklar och säljer mikrovattenskärningsmaskiner för högprecisionsbearbetning. Våra kunder befinner sig inom många olika branscher såsom flyg/rymd, medicinteknik, elektronik och finmekaniska verkstäder. Mikrovattenskärning innebär att man fokuserar vatten med högt tryck, blandat med abrasivmedel, genom ett munstycke i en smal jetstråle. Denna jetstråle blir mycket kraftfull och kan skära i stort sett alla material. Bolaget grundades 2012 men verksamheten har bedrivits i bolaget Finecut AB sedan 2006. De principer som bolagets teknik vilar på har utvecklats vid bla Chalmers Tekniska Högskola sedan början av 1990 talet. Sedan november 2016 finns bolaget noterat på AktieTorget. För mer info om Finepart och dess teknik se www.finepart.com
Om tjänsten:
Finepart Sweden är ett litet teknikdrivet bolag som är världsledande på den teknik som vi har tagit fram. Nu växer vi då marknaden har reagerat mycket positivt på vår teknik. Då vi noterade Fineparts på AktieTorget övernoterades bolaget med mer än 1000 %. Framtiden ser mycket ljus ut för oss. Utmaningen den närmsta tiden är att nå ut till kunder och den marknad vi har identifierat och därför behöver vi hitta en person som kan ansvara för backoffice och ta hand om många av våra administrativa arbetsuppgifter på kontoret i Bollebygd.
Vi är ett litet, tight gäng med prestigelösa, ambitiösa personer som trivs på vår arbetsplats. Vi har alla våra ansvarsområden men hjälper varandra när det behövs. Vi tror att du som person är positiv och glad, utåtriktad och engagerad. Du behöver inte kunna vår teknik men vi vill gärna att du har en vilja att förstå och lära dig. Du drivs av att hjälpa andra, både oss på kontoret men även våra kunder och leverantörer. Att du är ordningsam, ansvarstagande och har en naturlig simultankapacitet tar vi för givet.
Du kommer att arbeta med en rad administrativa arbetsuppgifter och hantera vår telefonväxel och reception.
I arbetet ingår enklare ekonomiadministration som kontering och samarbete med vår redovisningsbyrå. Dokumentation av olika slag från avancerat till enklare dokumentadministration. Uppdatera hemsida löpande, kontakt med leverantör av hemsidan, publicera pressreleaser och hantera översättningsuppdrag. Du ansvarar för beställningar av material som du och kollegorna behöver för att kunna utföra arbetet på Finepart. Som säljstöd ansvarar du för att sammanställa offerter, sätta ihop säljmaterial och arbeta med uppföljningsdokument. Då kollegorna ofta är på resande fot är du en viktig resurs på hemmaplan genom att ge stöd och ta fram dokument och handlingar.
Vi har ett stort behov av stöd och support och du kommer att ha ett mycket varierande arbete, men det viktigaste är att du trivs i en roll som administrativt stöd och har ambitionen att utveckla och förbättra vår administration i takt med att Finepart växer.
Vissa färdigheter måste finnas med från början för att du ska klara av arbetet. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du behärskar Officepaketet och får gärna ha erfarenhet av något affärs- eller CRM system. Meriterande är att du behärskar ett tredje språk på affärsnivå och har erfarenhet av desktop publishing. Det är en fördel om du har en bakgrund eller tidigare erfarenhet från ett teknikbolag.
Ansökan:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant registrera din ansökan snarast på www.speedgroup.se Urval och intervjuer kommer att hållas löpande. Vid frågor kring tjänsten kontakta gärna rekryterare Johan Cardell på antingen johan.cardell@speedgroup.se eller via telefon på 033-7225930.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård