OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LabTeamet växer och behöver för att möta antalet ökade uppdrag anställa ytterligare en person, denna annons gäller en driven person som Backoffice / Säljassistent på vårt Stockholmskontor i Kista.
LabTeamet är en etablerad leverantör av laboratorieutrustning och service på laboratorieutrustning. Våra kunder är alla typer av laboratorier inom sjukhus, biotech, Life Science, forskning, Industrin m.fl. LabTeamet arbetar alltid med långsiktiga relationer där kunderna står i fokus.
LabTeamet har kontor i Helsingborg och Stockholm, med försäljningsorganisation och serviceorganisation som täcker hela Sverige.
Beskrivning av tjänsten
Arbetsuppgifter / Om dig:
Trivs du i en roll där du får strukturera upp dina egna arbetsdagar samtidigt som du dagligen ges möjlighet till att arbeta med varierande och utmanande uppgifter?
I rollen som Backoffice och säljassistent kommer du att arbeta med att ta emot ordrar, göra offerter samt besvara frågor från kunder samtidigt som du har hand om telefonsupport och mailsupport. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma där du har chans att påverka och utvecklas i din roll på sikt.
För att lyckas i rollen har du en känsla för service, tycker om att hjälpa andra och är prestigelös. Du är en person som tar tag i saker och upprätthåller ett professionellt bemötande både gentemot kollegor och kunder. Därtill tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir slutförda i tid och med noggrannhet. För att trivas i rollen uppskattar du frihet i ditt arbete där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla befintligt arbetssätt. Du är dessutom utåtriktad och lyhörd för din omgivning, där du trivs i en samordnande roll med många kontaktytor. Slutligen är du öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar.
Anställningen gäller en heltidstjänst, du kommer att arbeta på vårt kontor i Stockholm, Kista.
LabTeamet är ett företag vars grundfilosofi och affärsidé är att alltid ge kunderna branschens bästa kundservice och kundsupport, vi är med kunden hela vägen, därför är det viktigt att du är pålitlig, tycker om kundkontakter, håller tider, håller vad du lovar och alltid har fokus på att ta hand om kunderna snabbt och på bästa möjliga sätt. Vi vill att du ska vara en i vårt team, att du bidrar till att fortsätta bygga på vårt goda rykte inom branschen och alltid eftersträva bästa möjliga kundservice inom alla områden. LabTeamets ledord är Flexibel, Personlig, Professionell och Vänlig som skall vara grunden i allt vi gör.
Mer om dig:
· Vi satsar mycket på internutbildning och utbildning hos våra leverantörer.
· Du behärskar de vanliga programmen i Officepaketet
· Du är strukturerad i ditt arbete
· Du behärskar svenska och engelska.
· Du har B-körkort
· Du är nyfiken och vill lära dig mer
Vi erbjuder:
· Ett arbete med marknadsledande produkter.
· Stort ansvar för ditt jobb och utvecklingen av ditt ansvarsområde
· Kontinuerlig utbildning inom området och på våra produkter för att säkerställa din utveckling och bästa möjliga service och support till våra kunder.
· Utbildning sker internt och hos våra leverantörer som huvudsakligen befinner sig i Europa.
· Bra villkor, tjänstepension, privatvårdsförsäkring, tjänstebil, mobiltelefon m.m.
Önskar du veta mer kontakta Roger Augustsson på roger@labteamet.com
Din ansökan med CV, referenser etc. skickas via e-post till roger@labteamet.com
Alternativt via post till vårt huvudkontor: Att: Roger, LabTeamet, Vasatorpsvägen 1, 254 54 Helsingborg
Då vi löpande hanterar ansökningarna som kommer in ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt! Märk ansökan med ”Backoffice / Säljassistent Stockholm”.
Vill du veta mer om LabTeamet besök gärna vår hemsida www.labteamet.com